preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
5.aic, 7.aib, ČETVRTAK i PETAK, 18.i19.6.

Dragi učenici,

Molim vas, školske radove od ovog tjedna  pošaljite do 18:00 kako bismo mogli zaključiti ocjene!

Bilježnica i RB iz petog razreda petašima, a iz sedmog razreda sedmašima, obavezan su materijal za rad na početku iduće školske godine, nemojte ih baciti ni izgubiti!

ZAVRŠNI ZADATCI DO KRAJA ŠKOLSKE GODINE!

-budite ponosni na sebe i sretni, završili ste još jedan razred

-kroz praznike pokušajte pročitati neki roman za mlade po svom izboru ili s popisa i vodite bilješke jer tko bilježi, čita dvostruko, a tko čita, postaje pismeniji što je važno za život pa učinite to za sebe, draga djeco

5.aic

ČETVRTAK

- pročitajte ulomak iz romana Mire Gavrana, Opasna igra, kroz praznike možete pročitati cijeli roman Sretni dani, odličan je

- iz čitanke prepišite kako pisac može prikazati lik, pošaljite danas do 18:00

- do kraja idućeg tjedna, ispunite u RB vježbe uz PRIPOVJEDNE TEHNIKE - Opisivanje, Pripovijedanje, Dijalog (pregledat ću vježbe na početku 6. razreda pa se posebno potrudite

PETAK - zaključivanje ocjena

7.a i b

ČETVRTAK

- rad prema dokumentima

- kontrola i ispravak predikata u složenim rečenicama te vrste rečenica iz jezične vježbe i priče "Dolazak ljeta"

- Čitanka, M.S. Mađer, U ljetne večeri postaju mreže moga djeda srebrne (pošaljite danas do 18:00)

PETAK - zaključivanje ocjena

Lijep pozdrav, bili ste hrabri i odgovorni, neki su u sebe uložili puno, neki se nisu trudili pa su puno i izgubili, to je život! Što je prošlo, ne možemo promijeniti, ali svaki novi dan možemo iskoristiti kao novu priliku za nova učenja i uspjehe, a upravo to vam želi učiteljica hrvatskoga jezika, puno sunca!

5.aic, 7.aib, SRIJEDA, 17.6.

5.a i c

SRIJEDA - molim vas pošaljite školske radove od ponedjeljka i utorka, a onda u čitanci pronađite tekst Katarine Čeliković, Besplatno je, pročitajte i zapišite u bilježnicu što je proza, koja je tema, a koja poanta (glavna misao) ove kratke priče u kojoj ima malo likova i smo jedan događaj!

7.a i b

SRIJEDA

-obavezno napravite samokontrolu i ispravak RB, Zarez u jednostavnoj i složenoj rečenici i Zavisnosložene rečenice - usustavljivanje, uz pomoć mojih rješenja

-prepišite priču Dolazak ljeta i u svakoj složenoj rečenici, zavisnoj i nezavisnoj podvucite dva predikata jer bez njih nema složene rečenice, zaokružite veznike te iznad zavisnh surečenica napišite na koja pitanja odgovaraju, to pošaljite do 18:00!

 

Bilježnica i RB iz petog razreda petašima, a iz sedmog razreda sedmašima obavezan su materijal za rad na početku iduće školske godine, nemojte ih baciti ni izgubiti!

5.aic, PONEDJELJAK i UTORAK, 15. i 16.6.

PONEDJELJAK

- pogledajte u e-imeniku prijedlog zaključne ocjene i budite do kraja nastave redoviti u školskim radovima

- pošaljite zadatak povezan s letkom i Ljetnom igraonicom od prošlog tjedna, ako još niste

Novi zadatak - Hrvatska čitanka pet - pronađite lirsku pjesmu Novinarski poziv, J. Prudeusa i pročitajte ju, kraj nje je neknjiževni tekst, kratak, Zanimanje novinar, pročitajte ga, prepišite što je ključna riječ, a što bilješka, a onda odgovorite na pet pitanja iz prve dvije zvjezdice ispod teksta.

U obliku bilješki (najmanje 10), zapišite što ste sve o svojoj školi saznali slušajući novinarsku emisiju "Carici"!

UTORAK

Hrvatska čitanka, pronađite tekst služeći se sadržajem,Lauri Kaira, Autorskim pravom štiti se stvaralački rad - pročitajte tekst podijeljen na tri djela i odradite zadatke prije i poslije svakog dijela (bilješke, ključne riječi, pitanja)

Sretno u radu!

5.aic,7.aib, SRIJEDA I PETAK, 10.i12.6.

5.a i c

SRIJEDA /PETAK- Samokontrola, ispravak i analiza završne provjere znanja .

a)Ispravak radite uz pomoć poslanih rješenja u bilježnicu, na kraju zbrojite bodove, poslikate ispravak i pošaljete, promislite o pogreškama. 10. zadatak niste rješavali jer nismo učili te sadržaje, u 1. zadatku je prijedlog samo s, nema o.

b) Cjelina Igra i mašta, u Čitanci - pronađite tekst Ljetna igraonica - letak

Proučite letak i odgovorite na pitanja iz rubrike Doživljavam, razmišljam, razumijem, a zatim prepišite što je letak. Ako imate neki letak kod kuće, pospremite ga jer ćemo druge godine napraviti izložbu.

PETAK - Virtualni Dan škole -  Carici.mp3

7.a i b

SRIJEDA - Zarez u jednostavnoj i složenoj rečenici

Pročitajte sadržaj iz udžbenika Hrvatska krijesnica, a zatim prepišite u bilježnicu sve iz dokumenta te riješite zadatke za vježbu i radnu bilježnicu.

Rok za poslati školski rad je četvrtak do18:00.

PETAK - Zavisnosložene rečenice - usustavljivanje, uz pomoć umne mape iz udžbenika i bilježnice, riješite zadatke u RB.

Rok za poslati školski rad je ponedjeljak u12:00.

 

U PETAK obilježavamo virtualni Dan sporta, na neki način i Dan škole pa možete poslušati emisiju "Carici" koja govori o njoj, o našoj školi!

 Carici.mp3

I naravno, što više boravite u prirodi i bavite se sportom!

 

5.a i c, UTORAK, 9.6.

5.a i c

Sretno u virtualnoj provjeri znanja, svi izvori znanja su vam dostupni, slobodno ih koristite, to je također učenje! Roditelji, bake i djedovi nisu izvori, oni su ljubav i nije ih lijepo iskoristiti. 

Danas imate blok sat, rok za poslati rješenja je 15:00. Ne prepisujete sve, već samo u bilježnicu pišete odgovore, samokontrola je između 15:00 i 18:00.

Molim vas poštujte rok!

5.a i c, PONEDJELJAK, 8.6.

5.a i c

a)Pronađite u čitanci tekst "Jednog ću dana biti predsjednik države", cjelina Osoba kakva želim postati, pročitajte tekst dvaput pa punim rečenicama odgovorite na pitanja u rubrici Doživljavam, razmišljam, razumijem (sve osim sedmog pitanja), školski rad pošaljite danas.

b)Odgovore zapišite u bilježnicu, pripazite na točnost pri pisanju riječi i rečenica.

c)Iz zadnjeg ulomka ispišite imenice i glagole (neki se sastoje od dvije riječi). Svakoj imenici koju ste ispisali dodajte pridjev koji izmislite sami!

d)Pronađite na you tubeu televizijsku emisiju Afrički dnevnik Hakuna Matata koja govori u životu u Africi pa malo usporedite s našim životom ovdje.

Sretno u radu!

PETAK, 7.aib, 5.c, 5.6.
Nema novih zadataka, završavate tjedne aktivnosti, šaljete lektire, školske radove i nadoknade na pregled. Ponavljate, učite pa na vikend!
7.aib, 5.aic SRIJEDA, ČETVRTAK, 3. i 4. 6.

5.a i c 

SRIJEDA - Promjenjive riječi - usustavljivanje - Hrvatska krijesnica - riješiti zadatke u radnoj bilježnici uz pomoć bilježnice i udžbenika

ČETVRTAK - Nepromjenjive i promjenjive riječi - usustavljivanje - Hrvatska krijesnica - riješiti zadatke u radnoj bilježnici uz pomoć bilježnice i udžbenika

Rok za poslati školske radove je četvrtak u 18:00, pripremu smo napravili jučer kroz listić za samokontrolu, sretno u radu!

7.a i b

SRIJEDA - Kazalište, predstava "Jaje", dramski tekst - odradili ste zadatak zadan u petak pa danas prolistajte Hrvatsku čitanku 7 od 204. do 220. str., pročitajte manje poznate riječi i ključne pojmove pa u bilježnicu prepišite ono što sami niste otkrili istraživajući o kazalištu (još ne čitate dramske tekstove, nego se pripremate za njih).

Podsjetnik za one koji još nisu odradili zadatak zadan u petak!

NOVI ZADATAK - PETAK, 30.5.

https://youtu.be/GBDM4RVD56E

Do srijede pogledajte kazališnu, scensko/lutkarsku predstavu "Jaje" (preko poveznice), na prvu predstavu za male, na drugu veselu predstavu za sve generacije!

1. Istražite (internet, čitanka, rječnik, enciklopedija, virtualna knjižnica, you tube, dostupne obrazovne platforme...) pa u bilježnicu zapišite što se sve skriva iza riječi kazalište, tko sve radi u kazalištu, koje sve dijelove i prostorije ima kazalište, što se prikazuje u kazalištu, koje su najpoznatije kazališne zgrade u Hrvatskoj (možete izraditi umnu mapu ili prezentaciju, iznenadite me)!

2. Odgovorite - O čemu govori predstava Jaje? Koje se sve lutke pojavljuju? Kakva je gluma (pantomima, gesta i grimasa), a kakav govor glumca? Koje si kulise, a koje rekvizite primijetio? Što kažeš na glazbu? Koje si efekte primijetio? Tko ili što ti se najviše svidjelo?

ČETVRTAK - Radite prema dokumentu!

Priloženi dokumenti:
Dramski tekst - 7.aib.docx

5.a i c, PONEDJELJAK I UTORAK, 1. i 2.6.

Dragi 5. a i c, krećemo s ponavljanjem i usustavljivanjem naučenih jezičnih sadržaja, vježbanjem i samoprovjeravanjem, vrednovanjem kao učenjem i za učenje!

Za početak pogledajte kamišibaj, oni koji još nisu, Kako je Potjeh tražio istinu, poseban oblik pripovijedanja, iz Japana jer priča govori o ISTINI, a istina je jako važna kad samoprovjeravaš svoje znanje i učiteljici šalješ poruku o tome što ti znaš, a ne tvoji roditelji ili prijatelji. Pa sretno!

https://youtu.be/LJ4brjwvlaM

PONEDJELJAK - precrtajte umnu mapu, hobotnice, iz udžbenika Hrv. krijesnica, na kraju knjige, Promjenjive i nepromjenjive riječi!

UTORAK - ponavljanje i vježba, uz pomoć prvog dijela udžbenika Hrv. krijesnica, riješi zadatke iz dokumenta, ne printaj listić, nego točno prepiši zadatke u bilježnicu, riješi, fotografiraj tako da je čitko i pošalji na pregled u poruci, u utorak do 12:00 (obavezno). U 12:30 dobit ćete rješenja da možete ispraviti svoju vježbu i poslati mi broj bodova do 14:00!

Priloženi dokumenti:
Vrste rijeci (5. raz.).doc

PETAK, 7.aib, 5.c, 29.5.

7.a i b - za kraj tjedna ponavljanja, vježbe i nadoknada, molim ,tko još nije, u yammer učionici komentar na dragu obitelj "Rečenić", vjerujem da ste svi poslali zadatke od prošlog tjedna (Zašto je Luka crtao brodove?, Priložne rečenice - obrada i vježba), bilješke upisujem danas iza 18:00!

NOVI ZADATAK!

https://youtu.be/GBDM4RVD56E

Do srijede pogledajte kazališnu, scensko/lutkarsku predstavu "Jaje" (preko poveznice), na prvu predstavu za male, na drugu veselu predstavu za sve generacije!

1. Istražite (internet, čitanka, rječnik, enciklopedija, virtualna knjižnica, you tube, dostupne obrazovne platforme...) pa u bilježnicu zapišite što se sve skriva iza riječi kazalište, tko sve radi u kazalištu, koje sve dijelove i prostorije ima kazalište, što se prikazuje u kazalištu, koje su najpoznatije kazališne zgrade u Hrvatskoj (možete izraditi umnu mapu ili prezentaciju, iznenadite me)!

2. Odgovorite - O čemu govori predstava Jaje? Koje se sve lutke pojavljuju? Kakva je gluma (pantomima, gesta i grimasa), a kakav govor glumca? Koje si kulise, a koje rekvizite primijetio? Što kažeš na glazbu? Koje si efekte primijetio? Tko ili što ti se najviše svidjelo?

 

5.c - SRO - slobodno vrijeme, neki su rekli da im je dosadno pa vas vodim u svijet bajke našeg hrvatskog Andersena, Ivane Brlić Mažuranić, uživajte u  kamišibaju s poveznice. Kamišibaj - poseban način pričanja priča, porijeklom iz Japana!

Kako je Potjeh tražio istinu?

https://youtu.be/LJ4brjwvlaM

 

 

 

SRIJEDA I ČETVRTAK, 5.a i c, 7.a i b, 27. i 28.5.

5. a i c  SRIJEDA I ČETVRTAK

           - poslati bilješke uz djelo koje ste cjelovito čitali /lektiru (zbirke pripovijedaka, legendi, romani), napisati kemijskom olovkom

            - pogledati film, cijeli ili dijelove (you tube) ekranizaciju romana Charlie i tvornica čokolade, osnovno o filmu prepisati iz Čitanke (stranica iza ulomaka                  koje ste jučer čitali), ne trebate odgovarati na pitanja   Charlie i tvornica čokolade 2005 Hrvatski Titlovi - Cijeli Film

7.a i b SRIJEDA I ČETVRTAK

Kao što sam u petak najavila, tjedan nadoknada, ponavljanja, vježbanja, čitanja lektire (billješke pišite uredno, provjerite pravopisnu točnost i kemijskom olovkom prema uputama koje ste dobili). Pošaljite, koji niste, školske radove od prošlog tjedna (Zašto je Luka crtao brodove? i Priložne rečenice - vježba), unijet ću bilješke.

Oni koji nemaju zaostatke, pogledajte umnu mapu na str. 104. i 105. kako biste usustavili Zavisnosložene rečenice.  

Evo, još jednom poruke od petka, za one koji ne čitaju redovito!

 

Dragi moji sedmaši, potreban vam je tjedan za ponavljanje, vježbanje, čitanje cjelovitog djela/lektiru i nadoknadu!

Od danas do idućeg petka, molim vas, riješite što je u dokumentu, a zatim ponovite redom sve naučeno o Zavisnosloženim rečenicama (udžbenik, RB), možete ponovno pogledati video-lekcije za predikatnu, subjektnu, objektnu, atributnu i priložne rečenice!

Oni koji su sve odradili, ponavljaju i čitaju lektiru, nema novih sadržaja, samo vježba!

Oni koji nisu radili redovito, obavezni su nadoknaditi sadržaje i za to su dobili priliku ovaj tjedan!

Danas krenite s dokumentom, ponavljanjem i vježbom priložnih rečenica, školski rad iz dokumenta pošaljite kad ga riješite, tijekom tjedna.

Sretno, znam da vam je sve teže, pametno iskoristite ovaj tjedan, pitajte me što ne razumijete, pokažite interes, nadoknadite propušteno da vam kasnije ne bi nedostajalo!

 

5.a i c, PONEDJELJAK I UTORAK, 25., 26. 5.

5.a i c

PONEDJELJAK

- na početku tjedna najprije ponavljanje (Dijalektalno pjesništvo i Hrvatski jezik i dvojezičnost), pročitati zapisano u bilježnici, prolistati u udžbenicima

- čitati djelo odabrano za cjelovito čitanje/lektiru i voditi bilješke (nakon zbirki pripovijedaka ili legendi, birate dječji roman) prema uputama dobivenima na satovima pripreme za izvannastavno čitanje

UTORAK

- čitanje ulomka iz romana Charlie i tvornica čokolade, Roalda Dahla ( pronađi u udžbeniku Hrvatska čitanka 5), prije čitanja predvidi odgovore na tri pitanja, nakon čitanja svakog ulomka odgovori na tri pitanja ispod njih, u svemu vas vodi tekst u čitanci, a na kraju 4. zadatak iz rubrike Govorim, pišem stvaram, straničnik je kartica kojom označavamo gdje smo stali u čitanju.

- možete pogledati zadatke u Čitanci koji vam pružaju jednu od mogućnosti za vođenje bilješki uz ovaj roman kojeg imate u virtualnoj knjižnici, druga od mogućnosti je u dokumentu, za slučaj da ste izgubili što sam vam dala tijekom redovite nastave

Vaš školski rad od ponedjeljka i utorka, kao i bilješke uz zbirke i romane koje ste čitali tijekom Nastave na daljinu šaljete do srijede u 18:00!

Priloženi dokumenti:
Kako voditi biljeske uz roman.docx

7.a i b PETAK, 22.5. - PETAK, 29.5.
7.a i b

Dragi moji sedmaši, potreban vam je tjedan za ponavljanje, vježbanje, čitanje cjelovitog djela/lektiru i nadoknadu!

Od danas do idućeg petka, molim vas, riješite što je u dokumentu, a zatim ponovite redom sve naučeno o Zavisnosloženim rečenicama (udžbenik, RB), možete ponovno pogledati video-lekcije za predikatnu, subjektnu, objektnu, atributnu i priložne rečenice!

Oni koji su sve odradili, ponavljaju i čitaju lektiru, nema novih sadržaja, samo vježba!

Oni koji nisu radili redovito, obavezni su nadoknaditi sadržaje i za to su dobili priliku ovaj tjedan!

Danas krenite s dokumentom, ponavljanjem i vježbom priložnih rečenica, školski rad iz dokumenta pošaljite kad ga riješite, tijekom tjedna.

Sretno, znam da vam je sve teže, pametno iskoristite ovaj tjedan, pitajte me što ne razumijete, pokažite interes, nadoknadite propušteno da vam kasnije ne bi nedostajalo!

7.a i b SRIJEDA i ČETVRTAK, 18. i 19. 5.

7.a i b - SRIJEDA I ČETVRTAK

N. Mihelčić: Zašto je Luka crtao brodove? (Hrv. čitanka 7) - čitanje i rad na tekstu prema dokumentu (rok, četvrtak do 18:00) 

Djela za cjelovito čitanje - roman za mlade, slobodan izbor - sad ste već napravili izbor, a bilješke uz čitanje vodite prema zadatcima iz dokumenta (rok, 10.6.)

5.a i c PONEDJELJAK - PETAK,18.-22.5.

Dragi učenici 5.a i c, slijedi zadatak za ovaj tjedan!

-dogovorili smo da ćete tijekom ovog tjedna slati vaše dnevnike čitanja uz cjelovita lektirna djela(dva)koja ste čitali tijekom ožujka i travnja pa sam zadatke za ovaj tjedan objedinila u tjedne aktivnosti koje su redom opisane u dokumentu, a uključuju:

a) Hrvatska krijesnica, udžbenik i vježbenica - Hrvatski jezik i dvojezičnost - čitanje sadržaja i učenje o standardnom/službenom jeziku, razgovornom jeziku, narječjima i dvojezičnosti

b) Gledanje kratkih dokumentarnih filmova (poveznice su u dokumentu) nakon kojih se rješava kviz i zadatci za vježbu (također su u dokumentu)

c) Upoznavanje karata koje opisuju rasprostranjenost hrv. narječja, ali i jezika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj (u dokumentu)

d) Prepisivanje plana ploče u bilježnicu (iz dokumenta)

Poruku da ste odradili tjedni zadatak šaljete 5.a (u četvrtak), 5.c (u petak) zadnji dan po rasporedu (plan ploče, kviz, zadatci za vježbu) ! Radite aktivnosti redom, svaki dan nešto!

PETAK, 15.5., 7.aib, 5.c

5.c SRO - Organizacija učenja tijekom Nastave na daljinu - sat pripremila školska pedagoginja u dogovoru s razrednicom (susret u 10:00 preko zoom aplikacije)

7.a i b

Zavisnosložene rečenice - Priložne (mjesna, vremenska, načinska) - uvodni sat

a) pogledaj video-lekciju na sljedećoj poveznici  https://youtu.be/WcnMGbWipOU (15 min)

b) prepiši u bilježnicu sve primjere analiziranih rečenica iz video-lekcije , označite ih kao u videu i imenujte ih,  precrtajte umnu mapu s kraja lekcije,

     lekciju možete zaustavljati, a onda u RB, uz pomoć umne mape, riješite 1. i 2. zad. Mjesne, Vremenske i Načinske rečenice

c) pošaljite mi u yammer školski rad, rečenice, njihovu analizu i ime (mjesna, vremenska ili načinska) te umnu mapu, do utorka u 18:00

5.a i c ČETVRTAK,14.5.

5.a i c

Radna bilježnica - Hrvatska krijesnica 5, oko 120.str. (u mojem radnom udžbeniku, kod vas blizu)) Budi pjesnik, pjesnikinja i napiši pjesmu!

a) Najprije riješite zadatke u radnoj bilježnici, pjesničkoj radionici, a nakon toga pokušajte od riječi koje ste jučer ispisivali u rječnike kajkavskog, čakavskog i štokavskog zavičajnog govora, napisati svoju dijalektalnu pjesmu. 

b) Motivaciju možete pronaći i u spotovima koje sam vam stavila na web i u viber, u pjesmama koje ste pročitali, Kaj, Domaća zadaća i Prva rič...

c) Molim vas, vi budite pjesnici, mame, bake, djedovi i očevi neka piju kavu, možete im pročitati SVOJE stihove, ne bih ja voljela čitati njihove, nego VAŠE pjesmice! I ne zaboravite, LIRIKA je osjećajna, sažeta, ritmična i slikovita, u njoj se ne prepričava, manje je više!

Potvrdu o aktivnosti šaljete u yammer do petka u 18:00!

7. a i b SRIJEDA I ČETVRTAK, 13.5. i 14.5.

Dragi sedmaši, čitajući misaonu ili refleksivnu liriku, počinjete upoznavati život, promišljati o njemu i o sebi. 

Evo školskog rada za srijedu i četvrtak, bila bi to tri školska sata!

a) Molim vas da najprije ponovno pročitate i poslušate pjesmu Budi svoj Augusta Šenoe (stavljenu za vas ovdje na web u prošli četvrtak), a onda obavezno  pogledate i poslušate sve pripremljeno na poveznicama.

https://youtu.be/EB-QENLmEog  Ibrica Jusić, šansona!

https://youtu.be/bZFs5PzItes Interpretativno govorenje/krasnoslov glumice!

https://youtu.be/U7ycZzGISQ0 Krasnoslov vaše vršnjakinje!

https://youtu.be/_rRKAb7h0xQ TV prilog!

Ukupno trajanje svih poveznica je 10 min.

b) Otvorite čitanke i u sadržaju pronađite tekst Gustava Krkleca Srebrna cesta, pročitajte pjesmu jednom u sebi, a zatim glasno.

c) Otvorite dokument te uz pomoć njega napravite analizu pjesme i zadatke za samostalan rad. (Rok za poslati potvrdu o školskom radu, napisati poruku od 10 rečenica i snimiti kratki zapis  je četvrtak u 18:00).

Sretno u radu i u novom radnom tjednu na Hrvatskome jeziku. Ne zaboravite ,uz nove, nadoknaditi školske radove koje niste odradili, vi koji niste. Svi budite svoji i neka vas vodi srce!

5.a i c PONEDJELJAK, 11.5., UTORAK, 12.5.,SRIJEDA, 13.5.

5.a i c

PONEDJELJAK - Dragi učenici, pripremili ste, snimili i izgovorili odlične govore o osobnom i nacionalnom identitetu, bravo, bilo ih je užitak slušati!

Tko još nije, neka pošalje danas do 18:00!

Podsjećam i da dnevnike čitanja uz cjelovita djela/lektiru koju ste čitali u ožujku i travnju pošaljete ovaj tjedan!

ZADATAK: preslušajte govore u našim viber učionicama još jednom pa u bilježnicu odgovorite u nekoliko rečenica koji vam se govor čini najboljim prema sljedećim odrednicama: sadržaj, sigurnost, glasnoća, razgovjetnost, brzina govorenja, tijelo i ruke tijekom govora, pogled. Obrazložite svoj odgovor punim rečenicama, fotografirajte i pošaljite u yammer.

Upišite sljedeće poveznice u tražilicu, poslušajte, pogledajte i pripremite se za utorak!

https://youtu.be/_g_F0ut_o7E

https://youtu.be/rQ-Xyro06WU

UTORAK - nastavljamo upoznavati naš identitet kroz naš zavičaj, točnije zavičajni jezik, govor

                - čitamo poeziju na narječjima, DIJALEKTALNO PJESNIŠTVO, upoznajemo kajkavsko, čakavsko i štokavsko pjesništvo

                  (Hrvatska čitanka - sadržaj - Dijalektna poezija (Noč, Puka sirotinja, Zima), Dragutun Domjanić, Kaj, Izvor Oreb, Domaća zadaća, Vanja Radauš, Prva rič što sam je čuo)

                - pronađite pjesme u udžbeniku, uz pomoć rječnika najprije ih prevedite na standardni jezik (usmeno), nakon toga ih naučite čitati, čitajte ih                            glasno (pazite na brzinu, glasnoću čitanja, naglasak, intonaciju, stanke i boju glasa).

SRIJEDA - prepišite što piše u dokumentu

Priloženi dokumenti:
Dijalektalno pjesnistvo.docx

PETAK, 8.5., 7.a i b

7.a i b Dragi učenici, za kraj tjedna, ponavljate i vježbate predikatnu, subjektnu, objektnu i atributnu rečenicu kroz igru na poveznicama. https://wordwall.net/hr/resource/1804229/hrvatski-jezik/7-zavisnoslo%c5%beene-sub-pred-obj-i-atr https://wordwall.net/hr/resource/1804229/hrvatski-jezik/7-zavisnoslo%c5%beene-sub-pred-obj-i-atr

Jučer ste dobili pjesmu Budi svoj, A. Šenoe, koja bi vas trebala podsjetiti kakvi bismo trebali biti, potaknuti na promišljanje jesmo li svoji kad prepisujemo dnevnik čitanja za djelo od 9 i 36 stranica. Vi koji ste stvarno pročitali i odradili zadatak, napisali ste mi da vam je za jedan trebalo 3 sata, znači da je moj rok od dva mjeseca bio dovoljno dug, a za drugi jedan sat, vi ste imali rok od pet tjedana. Pročitajte, molim vas, glasno pjesmu Budi svoj, vi koji ste svoji, da prepoznate svoju vrijednost, a vi koji se još tražite, da upoznate ljepotu hrabrosti, iskrenosti i poštenja!

 

Igra za ponavljanje predikatne, subjektne, objektne i atributne rečenice, služi za vježbu i pripremu za vrednovanje znanja, preuzmite link u tražilicu i učite kroz igru.

 

Želim vam lijep vikend, vašim mamama sretan Majčin dan, slobodno im pročitajte ovu moju poruku, a meni u kratkoj poruci napišite koji roman za mlade ste sami odabrali za čitanje u svibnju i lipnju (jedan) i kako vam se sviđa igra sa zavisnim rečenicama!

ČETVRTAK 7.5., 7. aib, 5. aic

5. a (ČETVRTAK) i c  (PETAK) - Hrvatski jezik - govorna vježba - Tko sam ja? - priprema jednominutnog govora o osobnom i nacionalnom identitetu, pripremate plan u obliku bilješki /natuknica (smjernice možete ponoviti i uz pomoć udžbenika Hrvatska krijesnica i Čitanke, već smo obradili kako pripremiti govor i na što obratiti pozornost), čitanje govora, uvježbavanje govora kako biste ga držali bez čitanja s papira

-snimanje govora, ne čitanje,, nego govorenje, gledate u kameru i držite govor prijateljima iz razreda u virtualnoj učionici (viber)

-snimljene govore šaljete u naše VIBER učionice/grupe jer će uslijediti samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje (rok za poslati snimku, video zapis je petak 18:00)

SRO - 5.c - međupredmetna tema, iz područja osobnog socijalnog razvoja, snimanje vlastitog i slušanje govora vršnjaka o sebi samima kao poticaj na promišljanje tko smo i kakvi bismo željeli postati, upoznajemo sebe i druge, uočavamo pozitivne strane, pohvaljujemo dobro u nama i u drugima jer od toga rastemo sretni

7.a i b -ČETVRTAK - Atributne rečenice (1.) - video Škole za život,   https://youtu.be/Rc5677lSXRQ  obavezno pogledati, a rješenja zadataka s kraja videa poslati mi u poruci do petka (8.9), kroz video upoznajete i velikog književnika Augusta Šenou po kojem se cijelo jedno razdoblje naše književnosti naziva Šenoino doba pa nakon videa zapišite u bilježnice što ste zapamtili i smatrate važnim iz biografije tog pisca (natuknice), svakako ga se sjećate od prošle godine, čitali ste za lektiru njegove Povjestice - Kameni svatovi, Postolar i vrag... + dokument

Budi svoj!

https://youtu.be/HVdaf1EbE4Q

Oj, budi svoj! Ta stvoren jesi čitav,
U grudi nosiš, brate, srce cijelo;
Ne kloni dušom, i da nijesi mlitav,
Put vedra neba diži svoje čelo!
Pa došli danci nevolje i muke,
Pa teko s čela krvav tebi znoj,
Ti skupi pamet, upri zdrave ruke,
I budi svoj!

Oj, budi svoj! Znaj, tvoja glava mlada
Nebolike ti zlatne sanke budi,
Ko sivi soko uzvine se nada,
Al’ svijet je svijet, i ljudi tek su ljudi.
Da, zbilja goni s uzglavja te meka,
U sebični te zovuć svijeta boj;
Ma što te, brate, u životu čeka:
Ti budi svoj!

Oj, budi svoj! Taj svijet ti nije pakô,
Ni raj ti nije; rodi trnom, cvijetom;
Ni desno, lijevo da se nijesi mako,
Već ravno pođi, dok te nosi, svijetom:
Koracaj bez obzira krepko, živo,
Sudbina dok ne rekne tebi: Stoj!
I pravim drži pravo, krivim krivo,
I budi svoj!

Oj, budi svoj! Ta Božji ti je zamet,
A Bog sve mrzi, što je laž i varka;
I neka ti je vazda vedra pamet,
I srce vrelo, duša čista, žarka;
Nek’ ravno um i srce tvoje važu,
Tek tako bit ćeš čovjek, brate moj!
Da zli i dobri ljudi smjerno kažu:
Da, on je svoj!

Oj budi svoj! Al’ brat ti budi braći,
I radi za svijet, al’ ne slušaj pljeska;
I ljubi svijet, al’ ne nadaj se plaći,
Jer hvala ljudska voda je vrh pijeska,
U tvojoj svijesti hvala ti je trudu,
S poštena tekar lica teče pošten znoj,
I nijesi, brate, živio zaludu,
Kad jesi svoj!

Oj, budi svoj, i čovjek ljudskog zvanja!
Pa diži čelo kao sunce čisto;
Jer kukavica tek se hrđi klanja,
Tvoj jezik, srce nek su vazda isto.
Za sjajnim zlatom kô za Bogom gledi
Tek mićenika ropskih podli roj;
Ti gledaj, da l’ i duša zlata vrijedi,
Pa budi svoj!

Da, budi svoj! Pa dođe l’ poći hora,
Gdje tisuć zvijezda zlaćenih se vije,
Kad čovjek račun završiti mora,
I ti ga svršuj, nek ti žao nije;
Jer tvoje srce šapnuti će tijo:
Oj mirno, brajne, sad si račun zbroj!
Poštenjak, čovjek na zemlji si bio:
Ta bio svoj!

Vijenac, 1874.

 

 

Priloženi dokumenti:
Atributna recenica, 7.aib.docx

SRIJEDA, 7. a i b, 6.5.2020.

7.a i b

Dobro jutro, na Hrvatskom jeziku danas se bavite svojom 2. školskom zadaćom. Naslov - Ispravak 2. školske zadaće

Datum - 6.5.2020.

Dobili ste u porukama ispravljene sastavke, radili ste greške na koje sam vas upozorila u pripremi, zato ponavljam:

-ispravak pišete u bilježnicu kemijskom olovkom

-pišete cijelu rečenicu u kojoj sam vam zažutila ispravljeni dio kako ne biste ponovno pogriješili, i zarezi su greške (kao u redovnoj školi u školskoj zadaćnici, a ako je nešto u zagradi, znači da je suvišno)

-vi koji ste poslali  u Yammer, a ne na mail,  dobili ste ispis grešaka pa ponovno pročitajte svoj rad, nađite rečenice u kojima ste pogriješili i ispravno ih zapišite u bilježnicu

-na kraju, ispod ispravka, služeći se bilježnicom, internetom, jezičnim portalima, napišite pravila koja ste usvojili u 5.6.i7. razredu, a ne primjenjujete ih (pravilna uporaba prijedloga s/sa, stavljanje zareza u inverziji, ispred i iza imenice u vokativu, kod nabrajanja, nizanja, ispišite veznike nezavisnih rečenica ispred kojih dolazi te ispred kojih ne dolazi zarez, kad se čestica ne piše odvojeno, a kad zajedno s drugom riječi, ispišite konjugaciju glagola biti u aoristu, ja bih..., pogledajte Futur Prvi - ću raditi, ću upisati, ali upisat ću i radit ću, ću ići i ići ću. S ja ne započinji rečenicu, a u njoj nigdje ne upotrebljavaj skup riječi DA LI jer je netočan. (Nisam sigurna znam li, a NE...Nisam sigurna da li znam. Hoćemo li...., a NE...Da li hoćemo...)

-napisani ispravak i ponovno zapisana pravila SVI fotografirajte i pošaljite mi u poruci, poruka neka glasi: Učiteljice, šaljem Vam ispravak 2. školske zadaće!

Molim vas da poštujete rok, on je DANAS do 22:00 i da ispravak bude ISPRAVAN!

Tijekom dana dobit ćete i bilješke u e-dnevnik o vašem radu u protekla tri tjedna, a na webu još zadatak za samokontrolu objektne rečenice koju ste vježbali u RB prošli tjedan pa možete uz moja rješenja provjeriti koliko ste znali sami, a što morate ispraviti - dokumenti 123 su stranice radne bilježnice!

Sretno u radu!

PONEDJELJAK, UTORAK, SRIJEDA, 5.a i c, 4.,5.,6. svibnja 2020., 5.aic

Veselo u novi radni tjedan!

PONEDJELJAK (1 sat) - uz pomoć dokumenta, priprema za 2. školsku zadaću, još jednom provjerite gdje ste griješili, radili ste upravo greške za koje sam vam stavila pravila u dokumentu pripreme i koja smo učili  te ako još niste, pošaljite mi u poruci Ispravak 2. školske zadaće

-ponovite sve što imate u bilježnici o Prezentu, Perfektu i Futuru- video lekcije ste pogledali pa još jednom pročitajte ta gradiva iz knjige

UTORAK (2 sata) - najprije otvorite podsjetnik i prepišite u bilježnicu, u vježbenici ste već riješili neke zadatke povezane s glagolskim vremenima, riješite za vježbu još Futur I. i Glagoli usustavljivanje, rok za poslati školski rad je utorak u 15:00,

SRIJEDA  (1 sat) - samokontrola  zadataka u RB. Podsjetnik za vremena u dokumentu! 

                - priprema, snimanje i slanje govora Tko sam ja (smjernice su u rubrici Mali izazov - Multikulturalnost i identitet, dogovorili smo još u redovnoj školi)

Pokušajte se poigrati glagolskim vremenima na sljedećim poveznicama!

Perfekt - igra!

https://view.genial.ly/5eab003c47bad90d6e9589b7

Glagolska vremena – igra! 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WCBInG4CpAuzrsgmF8lnQKy1etTdprTqRcCee_cQAnc/edit?usp=sharing

https://www.flippity.net/sh.php?k=1cdSvs31oH3X2Cm09EWMldIsN1meS-U2R-0VjLCgVc8o

Za srijedu i četvrtak/petak pripremate jednominutni govor o svom identitetu (osobnom/obiteljskom/nacionalnom) pod nazivom Tko sam ja te ga šaljete u naše viber razrede/grupe, radije bih da pošaljete tamo (može i u yammer). Jako se veselim pregledu vaših radnih bilježnica, do srijede, i govora do petka!

 

SRIJEDA I ČETVRTAK, 5.aic, 7.aib, 29. i 30. 4. 2020.

5.a i c

SRIJEDA - nakon radioigre upoznajete radioreportažu i istražujete putem interneta o radiju kao mediju, nakon slušanja emisije glas riješite zadatke (zadatci u dokumentu) https://www.youtube.com/watch?v=AKHAN1pSgtA

ČETVRTAK - ako još niste, kad dobijete u privatnoj poruci odgovor na vašu 2. školsku zadaću, ispravak 2. školske zadaće napišite u bilježnice, fotografirajte i pošaljite mi u poruci 

7.a i b

Podsjetnik - do kraja tjedna (podsjećam treći put one koji nisu), pošaljite presliku vaših dnevnika čitanja uz djela Iz dnevnika malog Perice i Dobri duh Zagreba, zadatke za izvannastavno čitanje dobili ste prije dva i pol mjeseca i prije mjesec dana, a broj stranica tih djela zajedno je manji od 50

- školski rad od prošlog tjedna, objašnjenje stilskih sredstava uz pjesmu Zemlji i riješena radna bilježnica (Predikatna i Subjektna rečenica)

SRIJEDA i ČETVRTAK

Objektna rečenica - obrada i vježba prema dokumentu i videu (Škola za život - Objektna rečenica, obavezno pogledajte)   https://youtu.be/j2GfUUSylh8

Ispravak 2. školske zadaće - kad u privatnoj poruci dobijete moj osvrt i ispravak, napišite ispravak 2. školske zadaće u bilježnicu, fotografirajte i pošaljite u poruci

 

PONEDJELJAK, UTORAK, 5.a i c

Na početku smo novog radnog tjedna, vjerujem da ste imali lijep vikend! U petak smo dogovorili da mi putem poruke pošaljete fotografiju vaših dnevnika čitanja za veljaču i ožujak te da za svibanj odaberete djelo po svom izboru. U travnju smo se bavili Kokom, likom iz romana Ivana Kušana! Znači ostala je veljača, ožujak i svibanj, bilješke uz tri cjelovita lektirna djela! Vjerujem da ste čitali i pisali bilješke pa mi ih pošaljite čim prije!

PONEDJELJAK i UTORAK - potvdu da ste odradili zadatke iz dokumenta šaljete do srijede

V. Nazor: Halugica - čitanje i razumijevanje ulomka iz bajke (str.168./169), napišete naslov, pročitate ulomak i usmeno pokušate odgovoriti na pitanja, zatim otvarate dokument i slijedite redom zadane aktivnosti

Prije slušanja radioigre obavezno proučiti rječnik zastarjelih/arhaičnih riječi na str.170. (odmah iza ulomka iz bajke).

Halugica - radioigra, slušanje radioigre, upoznavanje radija kao elektroničkog medija koji poruku prenosi zvukom , odslušajte radioigru na ovoj poveznici i riješite zadatke iz dokumenta!    https://radio.hrt.hr/ep/vladimir-nazor-halugica/289083/

 

Priloženi dokumenti:
Halugica - 5. a i c.docx

PETAK, 24.4. 2020., 5.aic, 7.aib

Dragi učenici, 7.a i 7.b, podsjećam vas na lektirni naslov za travanj, Dobri duh Zagreba, link za čitanje 9 stranica i zvučni zapis su u ovoj rubrici od 26.3. 2020. pa vas molim da do kraja drugog tjedna pošaljete vaše bilješke prema zadanom zadatku za izvannastavno čitanje, a oni koji nisu još odradili veljaču i ožujak, Dnevnik malog Perice i film "Tko pjeva, zlo ne misli", evo, dobili su novi rok.

Prepišite u bilježnicu! 5.aic, 7.aib

Dan planeta Zemlje i Dan hrvatske knjige - 22. travnja 2020.

- planet je m.r. pa je pogrešno reći i napisati planete Zemlje, a točno je Dan planeta Zemlje, Danu planeta Zemlje veselimo se.

- ovaj drugi dan obilježava se u čast Ocu Hrvatske Književnosti, Splićaninu Marku Maruliću koji je 1501. na taj dan dovršio i potpisao Juditu, prvi hrvatski ep koji se smatra početkom naše književnosti, umjetnosti lijepih riječi, izgovorenih i napisanih

Noć knjige i Svjetski dan knjige - 23.4.2020.

- dani koji podsjećaju na važnost čitanja, zato i ja vas pozivam na čitanje knjiga, ali i e-lektire, ako knjiga nemate,  na posjećivanje rubrike Knjižnica i vođenje bilješki

7.a i b - svibanj i lipanj - jedan roman za mlade s našeg popisa ili po vašem izboru (Maturalac, Smogovci, Profesorica iz snova)

5.a i c - (veljača i ožujak, Šaljive narodne priče, Paunaš, Legende o Kristu, travanj - zajedno smo upoznali Kušanovog Koka)

          - svibanj i lipanj - Gregorov dnevnik ili Šaljive priče i priče bez šale ili po vašem izboru

 

Za sedmaše! Prepišite primjere!

Tko bilježi, čita dvostruko. zavisna subjektna rečenica u inverziji uvrštena na mjesto subjekta  pisac ili učenik (Učenik čita dvostruko.)

Knjiga je što liječi dušu. zavisna predikatna rečenica  uvrštena na mjesto imenske riječi imenskog predikata lijek (Knjiga je lijek.)

Moji petaši i sedmaši,

želim vam lijep vikend, provedite ga u čitanju i gledanju, slušanju ...

https://youtu.be/pZE6EwOOzEo

https://sites.google.com/view/knjiznicaospetrijanec/knjige

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Dobri duh Zagreba.docx

SRIJEDA i ČETVRTAK, 22.4. i 23.4.2020., 5.aic, 7.aib

Učenici, napisali ste i poslali mi 2. školsku zadaću, bravo, ako je netko slučajno zaboravio, neka to učini što prije. Kriteriji vrednovanja su pojašnjeni prije ove objave, na ovoj stranici. Pogledajte i pročitajte što se i kako vrednuje. Ispravak pišite u bilježnice kad vam odgovorim porukom na mail ili u yammer, a zajednička analiza bit će drugi tjedan (napisat ću vam koji dan ćete poslati ispravke), do tad svi stignete ispraviti rečenice u kojima ste imali pogreške.

 

Dragi moji Zemljani, danas je Dan planeta Zemlje pa za početak nešto lijepo za naš dom!

Zemlji

Ti si majka                                    METAFORA

pticama glasnim,                           EPITET i INVERZIJA

rijekama tihim,                               EPITET i INVERZIJA, SUPROTNOST

šapućeš cvijeću                             PERSONIFIKACIJA

u proljeću.                                     OPKORAČENJE

Šumiš krošnjama                          ONOMATOPEJA i ALITERACIJA

poput vatre griješ,                         USPOREDBA

kao voda svježiš,                          USPOREDBA

jaka si, moćna, svemoćna,           GRADACIJA

ali te slabom učinismo                  SUPROTNOST ili KONTRAST

i sebi naudismo,                            OPKORAČENJE

bez zraka ostasmo,                       METAFORA

Zemljo, majko, oprosti!                  INVOKACIJA

Najbližu te povrijedismo dok         

na tvojim grudima Svemirom plovismo,     PERSONIFIKACIJA i HIPERBOLA

ti svojim rukama zagrli zvijezde i za nas!

                                                                  Ž. Rabuzin

Petaši, pročitajte pjesmu, odredite joj temu, ispišite motive, odredite je li stih slobodan ili vezan! Napišite 3 stiha Zemlji, upotrijebite epitete, usporedbu, personifikaciju!

Sedmaši, pročitajte pjesmu, prepišite ju u bilježnice te objasnite/definirajte pokraj stihova ispisana stilska izražajna sredstva, koristite se pojmovnikom iz Čitanke, napišite zašto je ovo lirska intimna pjesma s pejzažnim motivima!

Ovo od danas i sutra ćete fotografirati i slati u obliku poruka idući tjedan!

5.a i c - Dokument - Zlarin, otok bez plastike, str. 156. (blok sat, srijeda/četvrtak)

7.a i b - Dokument - Predikatna i subjektna rečenica - vježba i samokontrola radne bilježnice (blok sat, srijeda/četvrtak), video lekcije sam vam stavila prošli petak, nadam se da ste pogledali, ako niste, pogledajte! 

Prepišite u bilježnicu ove 4 rečenice!

Zemlja je zvijezda. Jednostavna rečenica s imenskim predikatom (je zvijezda).

Zemlja je što sjaji. Dva predikata (je i sjaji), složena zavisna predikatna rečenica

Ekolozi vole Zemlju. Jednostavna proširena rečenica.

Tko brine o Zemlji, voli Zemlju. Dva predikata (brine i voli), složena, zavisna subjektna rečenica, ZG, inverzija i zarez

KRITERIJI VREDNOVANJA

Dragi učenici, u dokumentima se nalaze kriteriji vrednovanja za vašu aktivnost u virtualnoj učionici te za 2. školsku zadaću!

U e-dnevniku je u vašem imeniku sve formativno objašnjeno kroz bilješke, a sumativno (ocjena) je opisana, no da imate i ovdje.

PONEDJELJAK I UTORAK, 20. i 21.4., 5.a i c

5. a i c

ZADATAK ZA PONEDJELJAK, ponavljanje i vježba (priprema za 2.školsku zadaću) - dobro razmisli koji se sve likovi pojavljuju u filmu "Koko i duhovi" i kojeg bi mogao najbolje opisati

- u obliku natuknica opiši onog junaka ili junakinju iz filma koji je na tebe ostavio najsnažniji dojam, to ne treba biti glavni lik,  ne piši sastavak, nego samo zapiši kako izgleda, vanjski izgled (glava, kosa, oči, nos, usta, tijelo, ruke, noge, odjeća, obuća), kako se ponaša, prema sebi, drugima, kako se osjeća, o čemu razmišlja, s kime bi ga mogao, mogla usporediti (kao, poput, nalik na), kakve mu pridjeve u pozitivu, komparativu i superlativu pridodati...

 – zapiši što više pojedinosti koje si uočio/la gledajući film, pripremaš bilješke za portret (bila je zadaća za danas)

-  otvori dokument, prepisujući iz dokumenta u bilježnicu, ponovit ćeš sve što trebaš znati da u sastavku ne griješiš previše te se prisjetiti  nekih pravila o pisanju sastavka (izgled, udž. Hrvatska krijesnica, str.10.), o opisivanju osobe (obradili na redovnoj nastavi uz opis Charliea Chaplina, str. 20.do22.), ne morate to slati u poruci, važno da odradite!

ZADATAK ZA UTORAK, provjeravanje i vrednovanje - do 15:00 na mail (zeljka.rabuzin@gmail.com), oni koji znaju, poslati 2. školsku zadaću (sastavak) u wordu, font Times New Roman, veličina slova 12, a oni koji ne znaju, pisati kemijskom olovkom i fotografirati zasebno uvod, razradu u dvije fotografije i zaključak (4 fotografije), tako da se može pročitati u yammeru!

Ovako započinjete!

                                  2.školska zadaća

21. travnja 2020.

             (Naslov - ime junaka/lika iz filma "Koko i duhovi" kojeg ste izabrali za opis, npr. Koko ili Marica ili...)

                           Zadatak - opis osobe, portret

Priloženi dokumenti:
2.skolska zadaca - priprema.docx

PETAK, 17.4.2020.,7.a i 7.b

7.a i 7.b

Molim vas da pogledate sljedeću video lekciju kako biste se prisjetili što smo prije praznika naučili i rekli o Zavisnosloženim rečenicama,

riješili smo i radnu bilježnicu, You Tube - Škola za život , Hrvatski jezik 7.r - Zavisnosložene rečenice (15 min) https://youtu.be/pgXbKLGrBmM, a zatim video lekcije za Predikatnu https://youtu.be/hqud9GmyPbM i Subjektnu rečenicu https://youtu.be/xYRWdSetiW4također - Škola za život, Hrvatski jezik 7.r kako biste lakše razumjeli gradivo u udžbenika Hrvatska krijesnica, str.84.-89., Predikatna i Subjektna rečenica. Gradivo pročitajte i iz udžbenika te prepišite u bilježnice najvažnije iz dokumenta.

Ovaj tjedan ste napisali i poslali autobiografije u obliku školske zadaće, to je bio školski rad za dva školska sata, zato u ovom tjednu, moramo još nastaviti s učenjem o zavisnim rečenicama za druga dva školska sata, sretno!

1.sat - gledanje video lekcija Škole za život (40 min)

2.sat - čitanje iz udžbenika i prepisivanje iz dokumenta (40 min)

Čujemo se u srijedu, budite mi vrijedni i odgovorni, pogledajte lekcije, bit će lakše!

Priloženi dokumenti:
Predikatna i Subjektna recenica.docx

SRIJEDA,ČETVRTAK 15.4., 16.4. 2020., 5.a i c, 7.a i b

5.a i 5.c - nastavljate tjedne zadatke vezane uz film "Koko i duhovi"

7.a i 7.b - dva sata - 2.školska zadaća - Autobiografija (subjektivan tekst o vlastitu životu) - zadatak se vrednuje

-pripazi na trodjelnu strukturu (3 ulomka), uporabu naučenih gramatičkih i pravopisnih pravila (zarez kod nabrajanja, inverzije, suprotnosti, zaključnosti i isključnosti, prijedlog s/sa, aorist glagola biti, bih i bismo, pisanje datuma, mjesta rođenja, boravka, imena škole i drugih ustanova, čestica ne odvojena je od glagola, s ja ne započinjemo rečenicu.)

-pišete u wordu, Times New Roman 12, alatom poravnajte rubnice teksta

Dragi učenici 7.a i 7.b , nakon lijepog Uskrsa, idealno vrijeme za promišljanje o sebi, onome što ste proživjeli, o obitelji, školi, prijateljima, ljudima kraj kojih rastete, vašim postignućima, hobijima, planovima...Ovaj tjedan piše se 2. školska zadaća, a što drugo nakon dva tjedna o autobiografiji, pišete svoj životopis, je li moguće dobro se pripremiti za pisanje o svom životu, jesu li pročitani tekstovi (Tri moja brata, Moje školovanje, Dječak iz Wadowicha, O Paji Kanižaju i Tadijanoviću) i napravljeno obiteljsko stablo pokrenuli maštu?!

Nadam se da jesu i jedva čekam vaše tekstove na sljedećoj adresi zeljka.rabuzin@gmail.com - poslati mail do četvrtka u 18:00, zadatak je obavezno izvršiti u zadanom roku!

Luka Modrić, Moja igra - autobiografija u dokumentu, još jedan od tekstova koji vam može poslužiti kao motivacija i dobar primjer!

Utorak, 14.4.2020., 5.a i c

5.a i c - 2 sata

https://youtu.be/gFpCRRsXwiA https://youtu.be/gFpCRRsXwiA, Koko i duhovi (prema romanu Ivana Kušana) - pogledajte film u cjelosti, imate dvosat

Dragi učenici, nadam se da će vam se film svidjeti i da je dobar izbor za početak nastave nakon praznika. Kad pogledate film, pročitajte u dokumentu što se od vas očekuje za koji dan (utorak, srijeda, četvrtak/petak, idući ponedjeljak). Ukoliko bude potrebno, pogledat ćete film još jednom jer je priprema za 2. školsku zadaću (pišemo idući tjedan) u kojoj je zadatak portretirati osobu/lik, njen vanjski izgled, ponašanje, misli i osjećaje!

 

Priloženi dokumenti:
KOKO I DUHOVI - TJEDNI ZADATCI.docx

SRIJEDA I ČETVRTAK, 8.i 9.4, 5.aic, 7.aib

7.a i b

U petak je Veliki petak, a u četvrtak Sjednica, e-bilješke su napisane, molim vas da ih pročitate, oni koji trebate, krenite redom, po datumima, prema uputama u rubrici Nastava i nadoknadite, nastava je nastava. Bravo za sve koji redovito rade!

Ovaj tjedan ponavljamo kako se pravilno piše e-poruka (Hrvatski jezik potreban je svima-web), prepišite poruke u bilježnicu za vježbu, Komentar i Nezavisnosložene rečenice (ime, zarez, veznik, zadaću ste dobili već u petak), Autobiografiju i biografiju (priprema za 2.školsku zadaću je ponoviti tekstove na kojima ste učili o ova dva pojma u čitanci,udžbeniku i radnoj bilježnici i tako se pripremiti za svoj objektivni i subjektivni autobiografski tekst, zadaću (u virtualnu zadaćnicu) pišete drugi tjedan na blok satu, svi u isto vrijeme, u wordu, times new roman, font 12, dobit ćete moj e-mail na koji ćete poslati pisane uratke) i ponavljamo lirsku duhovnu pjesmu, pročitajte i napišite u bilježnicu zašto je to duhovna pjesma! (Čitanka, Molitva, Indijanska narodna, bliži se Uskrs, tekst molitve je prigodan). Tko je poslao komentar Nastava na daljinu ispunjen nezavisnosloženim rečenicama, ovaj tjedan više ne šalje poruke. Oni koji moraju nadoknaditi gradivo, šalju.

Sve se može, samo treba željeti, sretan vam i blagoslovljen Uskrs!

 

 

5.a i c

 

U srijedu uz pomoć bilježnice i radne bilježnice ponavljate deklinaciju, usustavljivanje sklonidbe imenica, sklonidbu i komparaciju pridjeva - usustavljivanje pridjeva i Glagolska vremena prema tekstu iz jučerašnjeg dokumenta i bilježnice.

 

U četvrtak pišete prigodnu čestitku za Uskrs poštujući pravopisna pravila i čitate lirske osjećajne/intimne pjesme iz čitanke, Mladen Kušec, Najbolji dječak na svijetu i Zvonimir Balog, Ruka - u bilježnice napišite što vam je lijepo, osjećajno u njima! U e-poruci trebate mi samo poslati čestitku za Uskrs (pazi na zarez uz vokativ, s i sa, pisanje blagdana, tko šalje, kome šaljete, riječi iz poštovanja Vi, Vaš).

 

Dragi učenici,

sretan i blagoslovljen Uskrs,

vama i Vašim roditeljima

čije vas ruke svakodnevno grle i podržavaju,

i čine najboljim djevojčicama i dječacima na svijetu,

naravno sa suncem i s ljubavlju,

želi učiteljica Željka!

 

https://sites.google.com/view/knjiznicaospetrijanec/po%C4%8Detna-stranica

Link na virtualnu knjižnicu, pišite mi što čitate!

 

 

 

 

UTORAK -7.4., 5. a i c, 7. a i b

5.a i c - 2 sata

Ponavljamo i vježbamo Glagolska vremena

 1.sat, Futur - prema dokumentu (pročitati i prepisati)

 2. sat, Prezent, Perfekt, Futur - prema dokumentu (pročitati i uvježbati čitanje istog teksta u sva tri glagolska vremena, prepisati samo zadatke koji su riješeni, kao i glagole iz teksta u sva tri vremena, a napisani su u dokumentu da biste lakše čitali).

7.a i b - ponavljate Nezavisnosložene rečenice i Komentar uz pomoć radne bilježnice i bilježnice, podsjetnik za one koji mi nisu poslali zadaću zadanu u petak, rok je produžen na danas (utorak do 18:00), bilješka u e-dnevnik unešena.

ZADAĆA - u privatnu poruku do ponedjeljka (6.4. u 18:00) napišite svoj komentar na Nastavu na daljinu (ne više od 10 rečenica, morate uključiti svih 5 vezničkih nezavisnosloženih rečenica i jedan rečenični niz, može biti i jednostavnih i zavisnih rečenica, ali nezavisne moraju biti sve (u zagradu kraj njih ćete napisati jesu li sastavne ili rastavne...), pazite na pravilnu uporabu zareza, tema komentara je virtualna škola, zadatak će biti vrednovan. Zašto? Zato što smo u školi zajedno riješili cijelu radnu bilježnicu te usustavljivanje nezavisnosloženih rečenica, zato što sam vam dala dva listića kao pripremu za provjeru i riješila ih s vama, zato što smo veznike nezavisnosloženih rečenica ponavljali dva tjedna gledajući u strop, zato što ste u timovima već pisali priču s takvim zadatkom, zato što ste kroz virtualnu nastavu dobili i igru da ponovite nezavisnosložene rečenice i zato što volite školu, učenje, napredak i komentiranje pa je, eto, ovo prilika za takvu jezičnu vježbu i njeno individualno vrednovanje, 1 učenik 1 komentar) .

 

PONEDJELJAK, 6.4., 5.a i c

Počinjemo s ponavljanjem!

1 sat - 5.a i 5.c - JEZIK I KOMUNIKACIJA - uz pomoć Hrvatske krijesnice ponovite o elektroničkoj pisanoj komunikaciji, pravilnom pisanju e-poruka koje šaljete svakodnevno, a tom je video lekcijom i počela škola na daljinu, pomoći će vam i tekst napisan pod Hrvatski jezik u rubrici Nastava - Hrvatski jezik potreban je svima - ispravne e-poruke iz tog teksta prepišite u bilježnice za vježbu kako biste ponovili kako se pišu riječi iz poštovanja, gdje dolazi zarez, kako se nekoga pozdravlja, a kako se odjavljujemo u poruci, sve piše, a nadalje ta pravila primjenjujte kad pišete poruke u yammeru svojim učiteljima!

KNJIŽEVNOST I STVARALAŠTVO - prije vikenda smo u našim viber grupama razmijenili lijepe fotografije, uhvaćene u trenutku, koje su poslužile  kao poticaj za vašu haiku pjesmu - ponovite o haiku poeziji još jednom uz pomoć čitanke, izražajno pročitajte haiku o godišnjim dobima, neki učenici iz 5.a još mi nisu poslali fotografiju i na njoj svoj haiku, dok su iz 5. c to učinili svi pa im je zadatak pročitati našu haiku-video slikovnicu iz dokumenta dva puta, tako se čita haiku, zar ne?! Video-slikovnicu 5-og a napravit ćemo kad stignu sve haiku pjesme. Pogledajte slikovnicu 5.c u dolje priloženom dokumentu.

U utorak na dva školska sata ponavljamo Glagolska vremena i konjugaciju te Pridjeve i deklinaciju, komparaciju.

Želim nam uspješan tjedan ponavljanja!

PETAK 3.4. -5.aic, 7.aib

Dragi učenici,

7.a i b - radnu bilježnicu provjerite uz pomoć dokumenta, a tjedan ponavljanja započinjete zadaćom koju trebate odraditi do ponedjeljka u 18:00 te mi ju poslati u privatnu poruku kako biste u srijedu dobili informacije o ponavljanju i vrednovanju te cjeline

ZADAĆA - u privatnu poruku do ponedjeljka napišite svoj komentar na Nastavu na daljinu (ne više od 10 rečenica, morate uključiti svih 5 vezničkih nezavisnosloženih rečenica i jedan rečenični niz, može biti i jednostavnih i zavisnih rečenica, ali nezavisne moraju biti sve (u zagradu kraj njih ćete napisati jesu li sastavne ili rastavne...), pazite na pravilnu uporabu zareza, tema komentara je virtualna škola, zadatak će biti vrednovan. Zašto? Zato što smo u školi zajedno riješili cijelu radnu bilježnicu te usustavljivanje nezavisnosloženih rečenica, zato što sam vam dala dva listića kao pripremu za provjeru i riješila ih s vama, zato što smo veznike nezavisnosloženih rečenica ponavljali dva tjedna gledajući u strop, zato što ste u timovima već pisali priču s takvim zadatkom, zato što ste kroz virtualnu nastavu dobili i igru da ponovite nezavisnosložene rečenice i zato što volite školu, učenje, napredak i komentiranje pa je, eto, ovo prilika za takvu jezičnu vježbu i njeno individualno vrednovanje, 1 učenik 1 komentar) .

5.a i c - uz pomoć dokumenta napravite samokontrolu radne bilježnice, Prezent i Perfekt, a u ponedjeljak krećemo s ponavljanjem deklinacije imenica i pridjeva te konjugacije glagola!

ČETVRTAK I PETAK ( 2.i3.4.) 5.a i 5.c, PETAK 7.aib

ČETVRTAK

5.a - udžbenik Hrvatska krijesnica - a) Perfekt, prošlo vrijeme - pročitati, prepisati iz dokumenta, pokušajte riješiti radnu bilježnicu da vidite jeste li razumjeli (poslikati i poslati zadatke iz radne do petka jer u petak popodne stavljam rješenja da možete napraviti samokontrolu i ispravak zadataka sami, samostalno)

b) u potrazi za mirom, tišinom, svjetlom, plavom i žutom bojom zaustavljam trenutak i pišem haiku (stvaralački zadatak je pronaći fotografiju na mreži ili sami fotografirati i potaknuti tom fotografijom napisati svoj haiku, primijeniti znanja koja smo učili 5 7 5 i ponovili u video-lekciji Škole za život, provjerite pravopisnu točnost riječi u haiku pjesmi preko googlea i pošaljite fotku koja vas je potakla i haiku u privatnu poruku kako bih je mogla ispraviti i vrednovati

 

5.c - SRO - u potrazi za mirom, tišinom, svjetlom, plavom i žutom bojom zaustavljam trenutak i pišem haiku, u razrednoj viber grupi raspravljamo o aktualnoj problematici, izboru fotografija i vašim impresijama/doživljajima

PETAK

5.c - udžbenik Hrvatska krijesnica - a) Perfekt, prošlo vrijeme - pročitati, prepisati iz dokumenta, pokušajte riješiti radnu bilježnicu da vidite jeste li razumjeli (poslikati i poslati zadatke iz radne do petka jer u petak popodne stavljam rješenja da možete napraviti samokontrolu i ispravak zadataka sami, samostalno)

PETAK

7.a i 7.b

-ponoviti video-lekciju Zavisnosložene rečenice te uz pomoć udžbenika i bilježnice riješiti radnu bilježnicu Zavisnosložene rečenice, pratite video-lekcije Škole za život jer nam dolaze na red Predikatna i Subjektna rečenica koje su prikazane ovaj tjedan, stavit ću linkove, kao i rješenja zadataka za samokontrolu i ispravak u utorak, da se pripremite za srijedu

ZADAĆA - u privatnu poruku do ponedjeljka napišite svoj komentar na Nastavu na daljinu (ne više od 10 rečenica, morate uključiti svih 5 vezničkih nezavisnosloženih rečenica i jedan rečenični niz, može biti i jednostavnih i zavisnih rečenica, ali nezavisne moraju biti sve (u zagradu kraj njih ćete napisati jesu li sastavne ili rastavne...), pazite na pravilnu uporabu zareza, tema komentara je virtualna škola, zadatak će biti vrednovan. Zašto? Zato što smo u školi zajedno riješili cijelu radnu bilježnicu te usustavljivanje nezavisnosloženih rečenica, zato što sam vam dala dva listića kao pripremu za provjeru i riješila ih s vama, zato što smo veznike nezavisnosloženih rečenica ponavljali dva tjedna gledajući u strop, zato što ste u timovima već pisali priču s takvim zadatkom, zato što ste kroz virtualnu nastavu dobili i igru da ponovite nezavisnosložene rečenice i zato što volite školu, učenje, napredak i komentiranje pa je, eto, ovo prilika za takvu jezičnu vježbu i njeno individualno vrednovanje, 1 učenik 1 komentar) .

Priloženi dokumenti:
Dokument - Perfekt 5.aic.docx

SRIJEDA 1.4., 5.aic, SRIJEDA I ČETVRTAK 7.aib

5.a i c

1 sat - Prezent - pročitati iz udžbenika još jednom gradivo o Prezentu, ponoviti konjugaciju pomoćnih glagola biti i htjeti kao i ostalih glagola. Primjer ste zapisali u bilježnice. Naučite napamet osobne zamjenice koje pomažu u promjeni glagola kroz tri osobe u jednini i tri osobe u množini (JA, TI, ON, ONA, ONO, MI, VI, ONI, ONE, ONA) te uz njih vježbajte konjugirati glagole. Otvorite dokument, obavezno poigrajte igrice za vježbu, prepišite bitno i do četvrtka, petka, riješite zadatke u radnoj bilježnici, Prezent(poslikajte i pošaljite u privatnoj poruci), a samokontrolu ćete napraviti u četvrtak i petak uz moju pomoć. Sretno!

Srijeda

7.a - 2 sata - Biografija pape Ivana Pavla Drugog, Dječak iz Wadowica, otvorite dokument, pročitajte tekst iz Čitanke, promislite o pročitanom, prepišite bitno iz dokumenta te riješite zadatke (pošaljite u privatnoj poruci presliku bilježnice s riješenim zadacima prema dokumentu, do večeri, da je čitko). Usustavili smo tako gradivo o autobiografiji i biografiji. (Ovaj zadatak 7.b odrađuje sutra, u četvrtak, na blok satu).

7.b - 1 sat - Zavisnosložene rečenice - pogledajte video-lekciju, https://youtu.be/pgXbK,LGrBmM , pročitajte u udžbeniku Hrvatska krijesnica lekciju Zavisnosložene rečenice i odgovorite na zadatke za samostalan rad nakon što ste u bilježnicu prepisali sve iz dokumenta, poslikajte i pošaljite u privatnoj poruci. (7.a to radi sutra, u četvrtak.)

Četvrtak

7.b - 2 sata, 7.a - 1 sat

PONEDJELJAK I UTORAK,30. i 31.3., 5.aic

5.a i c - 3 školska sata

Dobro došli u 3. radni tjedan Nastave na daljinu! Naša su tjedna tema Glagoli (možete ponovno na you tubeu pogledati lekcije Škole za život - Glagolska vremena koje su prikazane prošli tjedan, poveznice su ovdje) https://www.youtube.com/watch?v=nfFGwsQBErc,  https://www.youtube.com/watch?v=eiqTf9N69zI,   https://www.youtube.com/watch?v=ZQSg9tlfOBY, dovoljno je da pogledate, ne morate ništa pisati, ali pozivam vas da pratite i video lekcije na SPTV ovog tjedna jer je u tijeku ponavljanje gradiva o padežima, sklonidbi ili deklinaciji. Lekcije iz Hrvatskog jezika su kratke (10-20 min) i sve možete stići.

PONEDJELJAK

 1 sat - pročitajte još jednom gradivo Glagoli iz udžbenika (da još jednom ponovite), a zatim riješite radnu bilježnicu Glagoli, pri rješavanju se služite udžbenikom i bilježnicom.

UTORAK

1. sat - prepišite ono što piše u dokumentu o sprezanju ili konjugaciji glagola u sva 3 vremena te napravite samoprovjeru zadataka u vježbenici uz pomoć riješenja koja sam vam pripremila u dokumentu, na pogreškama se uči, napravite samokontrolu i ispravak netočnih odgovora

2.sat - pročitajte u udžbeniku lekciju Prezent, a tablice pomoćnog glagola biti i htjeti, u sadašnjem vremenu, prepišite u bilježnicu 

 

PETAK - 27.3. 5.c i 7.aib

Dragi učenici, uz pomoć mojih smjernica, danas samo ponavljamo!

5.c - Ponavljanje gradiva - dragi učenici, ponovite ono što ste čitali i zapisali ova dva tjedna u bilježnicu i radnu bilježnicu (e-poruka,  ako još uvijek imate problema s ispravnim pisanjem poruke, ponovno pogledajte lekciju o digitalnoj komunikaciji na you tubeu ili u našem udžbeniku,  pročitajte još jednom domoljubne pjesme i tekstove, himnu, svoj sastavakstvaralačko prepričavanjepridjevi - sklonidba i komparacija te na kraju glagole (3 puta), čitajte kao da učite za provjeru, propitajte sami sebe, ako nešto ne razumijete, pitajte me u privatnoj poruci u virtualnoj učionici. Dakle, od danas do ponedjeljka ništa ne pišete i novog ne učite, već ponavljate i nadoknađujete ako nešto niste stigli. Oni koji mi se još nisu javili i poslali sastavak, neka to učine još danas(nema ih puno).

7.aib - Ponavljanje gradiva - ovaj sat iskoristite za čitanje bilježnice i radne bilježnice (propitajte se znate li nabrojiti i objasniti pjesničke slike, posebno novu, hiperbolu, razlikujete li vijest od komentara, autobiografiju i biografiju te možete li nabrojiti njihova obilježja, poštujete li osnovna pravila u pisanju e-poruka). Ukoliko mi se niste javili, podsjećam da ste prvi tjedan trebali poslati zadaću (haiku, obiteljsko stablo i opis člana obitelji - u jednoj poruci) te drugi tjedan (autobiografija i biografija, fot. zadatake iz RB - u drugoj poruci). Bravo za one koji su to odradili. Drugo niste trebali slati kao zadaću. Do utorka pokušajte nadoknaditi ova dva zadatka jer trebam provesti vrednovanje za učenje u obliku bilješke u e-dnevniku, a ima onih (ne puno) koji to nisu poslali. Od iduće srijede ponovno učimo prema rasporedu u Nastava.

CJELOVITO ČITANJE - Osvrt/Komentar na film i knjigu "Tko pjeva, zlo ne misli"(film odgledan u školi u veljači) i iz "Dnevnika malog Perice" nije bio zadatak Škole na daljinu, već mjesečni zadatak za izvannastavno čitanje/lektiru i to za (veljaču i ožujak), što učenici znaju, zar ne? Narodna izreka kaže "Tko želi, nađe način, tko ne želi, nađe izgovor."

Zadatak za CJELOVITO ČITANJE/LEKTIRU u travanju je u dokumentu, a odnosi se na kriminalističku priču "Dobri duh Zagreba" P. Pavličića (9 stranica - poveznice u dokumentu su i na tekst i na zvučni zapis - rok za zadatak je dva tjedna).

Želim vam lijep vikend, a onda u nove izazove i pobjede! 

Priloženi dokumenti:
Dobri duh Zagreba.docx

ČETVRTAK 26.3. - 7.aib, 5.aic

7.b - 2 školska sata

1.sat - Hrvatska krijesnica - Autobiografija i biografija - rad s udžbenikom, pročitajte autobiografiju i biografiju Dragutina  Tadijanovića te otkrijte obilježja takvih tekstova

                  - prepišite ono što piše u dokumentu

2.sat - Hrvatska krijesnica - Autobiografija i biografija - rad s radnom bilježnicom , riješite zadatke uz pomoć bilježnice i udžbenika

 

7.a - Motivacija za izvannastavno čitanje cjelovitog djela (prema video lekciji na SPTV Kriminalistička priča, od ponedjeljka) P. Pavličić,                Dobri duh Zagreba(9 stranica) - pročitajte što piše u dokumentu, rok za izvršavanje zadatka je dva tjedna

 

5.a - Ponavljanje gradiva - dragi učenici, ponovite ono što ste čitali i zapisali ova dva tjedna u bilježnicu i radnu bilježnicu (e-poruka,  ako još uvijek imate problema s ispravnim pisanjem poruke, ponovno pogledajte lekciju o digitalnoj komunikaciji na you tubeu ili u našem udžbeniku,  pročitajte još jednom domoljubne pjesme i tekstove, himnu, svoj sastavak, stvaralačko prepričavanje, pridjevi - sklonidba i komparacija te na kraju glagole (3 puta), čitajte kao da učite za provjeru, propitajte sami sebe, ako nešto ne razumijete, pitajte me u privatnoj poruci u virtualnoj učionici. Dakle, od danas do ponedjeljka ništa ne pišete i novog ne učite, već ponavljate i nadoknađujete ako nešto niste stigli. Oni koji mi se još nisu javili i poslali sastavak, neka to učine do petka!(nema ih puno)

5.c - SRO

Virtualna radionica - 5.c i ljepota života - u našu viber grupu pošaljite mi jednu fotografiju s interneta, ne vašu osobnu, koja vam je lijepa, lijep vam je prizor, motiv iz prirode ili iz života, lijepe su vam boje na njoj...što god, napravit ćemo malu virtualnu izložbu!

SRIJEDA 25.3. 7.aib, 5.aic

7.a i 7.b

Dragi učenici, podsjećam vas da mi privatnom porukom, koji niste, pošaljete zadatke od prošlog tjedna.

Za početak prisjetimo se nezavisnih rečenica kroz igru!

https://wordwall.net/hr/resource/886833/hrvatski-jezik/7-nezavisnoslo%c5%beene-re%c4%8denice-odre%c4%91ivanje-vrste

7.a - 1.sat - Hrvatska krijesnica - Autobiografija i biografija - rad s udžbenikom, pročitajte autobiografiju i biografiju Dragutina  Tadijanovića te otkrijte obilježja takvih tekstova

                  - prepišite ono što piše u dokumentu

        2.sat - Hrvatska krijesnica - Autobiografija i biografija - rad s radnom bilježnicom , riješite zadatke uz pomoć bilježnice i udžbenika

     

7.b -1.sat - Čitanka - S.S. Kranjčević, Moje školovanje, autobiografski ulomak, prema dokumentu

5.a i 5.c

Započinjemo novu cjelinu - Glagoli

Hrvatska krijesnica - tri puta pročitati sadržaj pod naslovom Glagoli, 3 stranice u udžbeniku, pokušati u bilježnicu riješiti 3. zadatak za samostalan rad iz udžbenika jer ste gledali video lekciju Glagolska vremena,  a onda prepišite što je u dokumentu (imate vremena do petka).

 

 

UTORAK - 24.3.

5.a i 5.c

Dragi učenici, nadam se da ste uspješno odradili zadatak od jučer i smatram da smo pridjeve provježbali.

Danas, djeco, imamo 2 školska sata - Stvaralačko prepričavanje!

1.sat

a) Pogledali ste video lekciju, a ako niste, možete naknadno na YouTubeu - Škola za život, Hrvatski jezik 5.r Stvaralačko prepričavanje.

b) U udžbeniku Hrvatska krijesnica pročitajte o Stvaralačkom prepričavanju od str.16.do19., razmislite biste li znali usmeno odgovoriti na zadatke povezane s japanskom pričom Gospodin Sretna Slamka.

c) Prepišite u bilježnicu ono što piše u dokumentu.

2.sat

a) Riješite zadatke u radnoj bilježnici od str. 14.-17. (pripazite na urednost i točnost pri pisanju). Natuknice u planu stvaralačkog prepričavanja započinjete crticom, nastavljate malim slovom, ako nije vlastito ime, i ne stavljate točku (4. zad.). Novu basnu pišete u tri ulomka i sami joj dajete naslov (5.zad.).

b) Djeco, 15., 16. i 17. str. radne bilježnice fotografirajte i pošaljite u privatnoj poruci na yammer do četvrtka, a ako ne znate poslati zadaću, zamolite uč. informatike, razrednice ili prijatelje da vam objasne.

c) Naučite čitati priču Gospodin Sretna Slamka i basnu Cvrčak i mrav.

Sretno u učenju i stvaranju!

 

 

 

PONEDJELJAK - 23.3.

Sretno nam u novom radnom tjednu!

5.a i 5.c - Ponavljanje i usustavljivanje - Pridjevi, Sklonidba pridjeva, Stupnjevanje pridjeva

Redoslijed rada nalazi se u dokumentu!

Ponavljate i vježbate uz pomoć udžbenika Hrvatska krijesnica (str. 72.- 80.),bilježnice i radne bilježnice (str.59.-63.), poveznice na kvizove za igru i točna rješenja za vašu samoprovjeru i samovrednovanje, kao moja pomoć u učenju, također su u dokumentu. 

Redovito pratite Sportsku televiziju, gledali ste lekcije o Glagolskim vremenima, to slijedi sutra na blok satu.

 

Dragi učenici, ovdje možete pronaći lektire u digitalnom obliku, online nastava = online književna djela za cjelovito čitanje. Kad pročitate zadano djelo (ili djelo po svom izboru), odradite zadatke dogovorene s predmetnim učiteljem. Uživajte u čitanju!

http://lektire.skole.hr/

 

16.3. PONEDJELJAK

5.c - pročitajte Hrvatsku himnu u čitanci te odgovorite na pitanja ispod teksta (Doživljavam, razmišljam, razumijem) u bilježnicu

5.a - uz pomoć udžbenika Hrvatska krijesnica riješite zadatke iz udžbenika (Zadatci za samostalan rad) i u radnoj bilježnici - Stupnjevanje pridjeva

17.3. UTORAK

5.a/c razred:  Pogledajte online predavanje (ako niste jučer na TV-u) o komunikaciji putem elektroničkih medija (https://www.youtube.com/watch?v=KjnVyVL7smQ), pratite zadatke u videu i sve riješite u svoje bilježnice.

7.a/7.b do četvrtka!

Raspored nastave na daljinu koju pratite preko Sportske televizije razlikuje se od našeg pa ćemo se prilagoditi!

Zadatke odrađujete po redu i zapisujete u bilježnice.

Pogledajte video lekciju iz Hrvatskog jezika za 7. razred od ponedjeljka (Sportska televizija – Pjesničke slike) te riješite stvaralačke zadatke prema videu.

Zatim u čitanci (str.17. – 18.) samostalno radite na lirskoj pjesmi Josipa Pupačića, Tri moja brata, prema  smjernicama u dokumentu!

 

https://mzo.gov.hr/vijesti/nastava-na-daljinu-raspored/3597

Dragi učenici,

preko ovog linka možete provjeriti raspored sati za sve razrede. 

Klikom na nastavnu jedinicu, gledate video i pratite zadatke.

SRIJEDA I ČETVRATAK (18.i19.3.) - 5.a

SRIJEDA I PETAK(18.i20.3) - 5.c

Dragi petaši, nastavljamo upoznavati vlastiti i nacionalni identitet, pozivam vas da pogledate preko You Tube-a spotove hrvatske himne u izvedbi Mije Negovetić i Zaprešić Boysa "Igraj, moja Hrvatska" pa u bilježnice zapišite koje sve znakove, motive, simbole nacionalnog identiteta prepoznajete u njima.

Nakon toga , služeći se Hrvatskom čitankom 5 od str. 56.do 59., pročitajte književni tekst, lirsku pjesmu Igraj, moja Hrvatska te odgovorite na pitanja iz rubrike "Doživljavam, razmišljam, razumijem", pitanja ne morate prepisivati, ali odgovarajte punim rečenicama i pazite na znakovlje. Prepišite što je POPULARNA KULTURA, a zatim pročitajte i neknjiževni tekst, novinski članak o navijačkoj pjesmi, Srcem je napisana i dušom otpjevana.

Zadaća: podsjećam da je u tijeku snimanje vašeg jednominutnog govora o vama samima/vašem identitetu (dogovorili smo još u školi)

Novi zadatak je odabrati jedan od naslova i napisati sastavak trodjelne strukture (3 ulomka) potaknuti tekstovima Hrvatska, Lijepa naša domovino i Igraj, moja Hrvatska te svim fotografijama iz udžbenika koje prate ovu temu.

Naslovi: Što je za mene Hrvatska?, Moj najdraži sport, Bio sam navijač

Koji god naslov da odaberete, u sastavku pokušajte istaknuti svoje domoljublje, ljepotu Hrvatske, domoljubne simbole, ljubav prema jeziku, za druga dva naslova smjernice su u udžbeniku na zelenoj podlozi! Pazite na primjenu pravopisnih pravila koja smo učili (Hrvat, Hrvatica, Rom, Romkinja, hrvatski, romski, NK Dinamo, NK Hajduk, zarez ispred a, ali, nego, već, no, ne zarez ispred jer. Ne započinji rečenicu s JA, ću, ćeš...)

Privatna poruka u yammeru!

Prije ponedjeljka, javite mi se u virtualnoj učionici privatnom porukom na moje ime. Pošto ste u utorak naučili pisati ispravnu e-poruku, potrudite se da vaša koju upućujete meni, bude točna i u skladu s pravilima koja ste naučili (obraćanje, vokativ, zarez , riječi iz poštovanja, Vi, Vam...), napišite mi jeste li uspjeli odraditi sve zadatke iz Hrvatskog jezika, ima li nejasnoća te fotografirajte, što jasnije, sastavak koji ste napisali). Sve što pišete u bilježnice, pregledat ću po povratku u školu. Kraće zadaće u virtualnoj učionici! Redovito pratite video lekcije na SPTV!

Novi zadatci u ponedjeljak, sretno, već mi nedostajete!

7.a i 7.b - PETAK, 20.3., VIJEST/KOMENTAR

Dragi učenici, zadatak za petak se nalazi u dokumentu, nastavno na video lekciju od danas!

Virtualna učionica

Dragi učenici, gradivo se nalazi u Teams razrednim grupama.

U nastavku su linkovi do virtualnih učionica i razrednih grupa:

5.a                         5.b

5.c                         

6.a                         6.b

6.c                         6.d

7.a                         7.b

7.c                         

8.a                         8.b

8.c


Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Projekti

Erasmus+

eTwinning

Projekti

Projekti

Projekti

Eko škola

e-Škole

Pogledajte TV SPOT!


Tražilica



Arhiva vijesti

Za pregled arhive kliknite na:


Ravnateljstvo civilne zaštite

Ravnateljstvo civilne zaštite
Područni ured civilne zaštite Varaždin
POZIVNI BROJ 112





preskoči na navigaciju