preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
 

19.6.2020.

5.b razred

Možete se zabaviti zadatcima u radnoj bilježnici od 122 do 125 stranice pomoću kojih možete vježbati napisati svoju lirsku pjesmu. Nije potrebno ništa slati na Yammer.

6.a razred

U čitankama na stranicama 132 i 133 možete pročitati tekst O pismenima, stari redovnički tekst koji govori kojim su pismima pisali Slaveni, pa tako i Hrvati. Već smo to dobro naučili pa vam je ovo prilika da se na zanimljiv način podsjetite o tom gradivu. Na stranici 133 imate i abecedu sva tri hrvatska pisma pa se možete zabaviti pokušavajući nešto i sami napisati. Nije potrebno ništa slati na Yammer.

8.c razred

Otvorite stranicu 120 u čitankama i pročitajte ulomak iz Dubravke Ivana Gundulića te riješite treći i četvrti zadatak pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Nije potrebno ništa slati na Yammer.

8.d razred

Pročitajte na stranicama 123-125 u čitankama ulomak iz spjeva Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića. Pročitajte i usmeno odgovorite na pitanja te probajte saznati više o Ivanu Mažuraniću na Internetu. Nije potrebno ništa slati na Yammer.

 

18.6.2020.

6.a razred

Oni koji žele i trebaju mogu doći na Zoom u 9:00. Ostali mogu nastaviti ponavljanje pomoću zadatak u priloženom Word dokumentu. Zadaću ne morate slati na Yammer.

8.c razred

Danas je rok za obradu i slanje lektire. Rok je do 18:00, ali vas molim da je predate što prije radije nego da čekate posljednji trenutak.

8.d razred

Tko želi i treba može doći na Zoom u 9:00. Ostali neka otvore stranicu 120 u čitankama i pročitaju ulomak iz Dubravke Ivana Gundulića te riješite treći i četvrti zadatak pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Zadaću ne morate slati na Yammer.

 

17.6.2020

5.b razred

Na stranici 156 u čitankama nalai se tekst Zlarin – otok bez plastike. Pročitajte tekst te riješite četvrti i peti zadatak pod podnaslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“ te pronađite na Internetu informacije o otoku Zlarinu – njegov zemljopisni položaj i značajke. Ne morate slati na Yammer.

6.a razred

Provjerite svoje znanje o glagolima na zadatcima u priloženom Word dokumentu. Ne morate slati zadatke na Yammer osim ako ne trebate objašnjenje i provjeru.

Priloženi dokumenti:
6.a Glagoli - zadatci za vjezbu.docx

 

16.6.2020.

5.b razred

Ostala nam je još jedna pripovjedna tehnika koju trebamo ponoviti, a to je dijalog. U radnim bilježnicama naći ćete zadatke za ponavljanje na stranicama 113-115. Kad riješite zadatke , uslikajte ih i pošaljite u inbox na Yammeru.

 

15.6.2020.

5.b razred

Nastavljamo s ponavljanjem pripovjednih tehnika – danas nam slijedi pripovijedanje. U radnoj bilježnici riješite zadatke na stranicama 110-112. Riješene zadatke uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

6.a razred

Danas ćemo utvrditi znanje o zamjenicama. U priloženim datotekama nalaze se zadatci koje trebate riješiti u bilježnice te uslikati i poslati u inbox na Yammeru.

8.c razred

Pročitajte na stranici 23 u čitankama pjesmu Lastavice Frana Galovića. Izdvojite motive u pjesmi te ih u tablici podijelite u dvije skupine – motive zavičaja i motive dalekih krajeva. Zatim samostalno detaljno interpretirajte pjesmu te riješite prvi i peti zadatak pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“ na stranici 24.

Poslušajte Vivaldijevo Proljeće i usporedite slike koje oslikava skladba u odnosu na Galovićevu pjesmu:

https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.d razred

Danas je rok za obradu i predaju lektire. Do 18:00 imate vremena poslati svoje lektire napravljene po zadanim uputama. Lektire uslikajte (pažljivo tako da se mogu pročitati) i pošaljite u inbox na Yammeru.

 

12.6.2020.

5.b razred

Počinjemo s ponavljanjem pripovjednih tehnika koje smo naučili u ovom razredu. Prvo nam slijedi najjednostavnija - opisivanje. Otvorite radne bilježnice na stranici 108 i riješite zadatke na toj i idućoj stranici. Uslikajte zadatke kad ih ispunite i pošaljite u inbox na Yammeru na provjeru.

6.a razred

Na stranici 126 u čitankama pronađite pjesmu Petra Preradovića Dvije ptice te samostalno obavite detaljnu interpretaciju pjesme (posebno pripazite na osnovnu misao pjesme). Uz interpretaciju riješite prvi, drugi, treći, četvrti i šesti zadatak pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c razred

Na sljedećoj poveznici pogledajte dokumentarni film Rudolfa Sremeca Zelena ljubav.

https://www.youtube.com/watch?v=EVSquPag0UU

Otvorite priloženi Word dokument te riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.d razred

U čitankama na stranicama 206-207 pročitajte ulomak iz Shakespearove tragedije Romeo i Giulietta. Otvorite priloženi Word dokument, dopunite interpretaciju djela, prepišite bilješke i odgovorite na pitanja. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

10.6.2020.

5.b razred

Danas radimo stvaralačko prepričavanje. Sve upute za rad nalaze se u priloženom Word dokumentu. Kad završite sve zadatke, uslikajte sve što ste napravili i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Danas je rok za obradu i predaju lektire. Do 18:00 imate vremena poslati svoje lektire napravljene po zadanim uputama. Lektire uslikajte (pažljivo tako da se mogu pročitati) i pošaljite u inbox na Yammeru.

 

9.6.2020.

5.b razred

U svojim čitankama na stranici 16 pročitajte pjesmicu Buđenje priča Višnje Junaković. Otvorite priloženi Word dokument te slijedite upute i ispunite zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

8.6.2020.

5.b razred

U čitankama na stranici 26 pročitajte strip po uzoru na roman Ivana Kušana Lažeš, Melita. Riješite prvi, drugi, četvrti i peti zadatak pod podnaslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“ na stranici 27. Prepišite definiciju stripa (u crvenom). Ako ste u mogućnosti, pročitajte strip po svom izboru te o njemu izdvojite podatke pod strelicama ispod naslova „Govorim, pišem, stvaram“ na stranici 27. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Pročitajte ulomak Od korica do korica Daniela Pennaca na stranicama 8-9 u čitankama.

U svoje bilježnice napišite naslov i pisca te riješite zadatke u priloženom Word dokumetnu. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c razred

U čitankama na stranicama 206-207 pročitajte ulomak iz Shakespearove tragedije Romeo i Giulietta. Otvorite priloženi Word dokument, dopunite interpretaciju djela, prepišite bilješke i odgovorite na pitanja. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.d razred

Na sljedećoj poveznici pogledajte dokumentarni film Rudolfa Sremeca Zelena ljubav.

https://www.youtube.com/watch?v=EVSquPag0UU

Otvorite priloženi Word dokument te riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

5.6.2020.

5.b razred

U virtualnoj učionici objavit ću vam poveznicu za kviz iz glagolskih vremena. U kviz ćete se prijavljivati upisivanjem svojeg imena i prezimena te lozinke koja će također biti objavljena u virtualnoj učionici uz poveznicu.

6.a razred

U čitankama na stranicama 190-192 pročitajte ulomak Zov mreže Michaela Colemana. U svoje bilježnice napišite ime autora, naslov djela te odgovorite na pitanja pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Zadaću ne morate slati na Yammer.

8.c i d razred

U čitankama na stranicama 212-213 pročitajte ulomak Što je glumac? iz predstave Bit će sve u redu Mire Gavrana. Otvorite priloženi Word dokument te pažljivo riješite zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

4.6.2020.

6.a razred

Pročitajte u čitankama na stranicama 171-172 priču H.C.Andersena Lan. Na stranici 173 pažljivo riješite u bilježnice prvi, drugi, peti, šesti i sedmi zadatak pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Pročitajte u čitankama na stranici 11 antologijsku pjesmu Vladimira Vidrića Jutro te u bilježnice samostalno i iscrpno ispišite interpretaciju pjesme (vrstu, motive, pjesničke slike i njihove vrste, stilska izražajna sredstva itd.). Nakon toga navedite koji se mitološki likovi pojavljuju u pjesmi. Po uzoru na Vidrićevu pjesmu pokušajte napisati svoje stihove pod naslovom „Jutro“. Sve zajedno uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

3.6.2020.

5.b razred

Danas vježbamo i ponavljamo glagolska vremena koja smo naučili. U petak ću vam poslati link na kviz o glagolskim vremenima. Kviz neće biti za ocjenu, ali se unosi u e-dnevnik u bilješke. U priloženom Word dokumentu nalaze se zadatci za vježbu. Današnji rad ne morate slati na Yammer, ali preporučam da to napravite kako biste provjerili točnost svojih rješenja.

6.a razred

U svojim čitankama na stranicama 181-182 pročitajte putopisnu crticu Pere Zlatara Dvorci ni na nebu ni na zemlji. Pod podnaslovom „Razgovarajmo o tekstu“ na stranici 183 riješite drugi, treći, četvrti, šesti i deveti zadatak.

Drugi dio današnjeg zadaće nalazi se pod podnaslovom „Za samostalan rad“. Ispunit ćete zadatak pod prvom strelicom – napišite crticu o svojem doživljaju nekog sela, grada ili naselja koje ste posjetili. Crtica (kratko prozno djelo, kao ovo što ste pročitali) neka bude slikovita, prisjetite se i djela koje smo čitali prekjučer (Mirakul od mora). Ta dva teksta neka vam pomognu u pisanju vaše crtice. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

2.6.2020.

5.b razred

Nastavljamo s pričom o novinarima. Na stranici 123 u vašim čitankama nalazi se tekst Zanimanje novinar. Pročitajte ga i prepišite definicije ključnih riječi i bilješke u svoje bilježnice (crveno otiskane definicije na dnu stranice). Odgovorite na pitanje: Je li ovaj tekst književni ili neknjiževni tekst? Obrazložite svoj odgovor i potkrijepite dokazima.

Zatim u bilježnice odgovorite na sva pitanja ispod teksta. Na kraju usporedite načine na koji ovaj tekst i pjesmica koju ste jučer čitali govore o novinarskom zanimanju – koje su razlike i ima li sličnosti. Koji bi vas tekst više motivirao da postanete novinari?

Današnju i jučerašnju zadaću uslikajte i pošaljite sve zajedno na Yammer.

 

1.6.2020.

5.b razred

U čitankama na stranici 122 najprije otkrijte koja zanimanja kriju ključne riječi na vrhu stranice pa ih napišite u svoje bilježnice. Potom pročitajte pjesmicu Josipa Prudeusa Novinarski poziv. U bilježnice riješite drugi, treći i peti zadatak pod naslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“ te nacrtajte sliku jedne od vijesti koje nam pjesmica oslikava (iz druge strofe).

Zadaću ne morate slikati, sutrašnji zadatak slat ćete skupa s ovim.

6.a razred

U čitankama na stranicama 99-100 pročitajte ulomak Mirakul od mora Zvonka Todorovskog. Otvorite priloženi Word dokument te pažljivo popunite interpretaciju djela svim informacijama koje nedostaju. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Ponavljamo rečenične i pravopisne znakove. Riješite radne bilježnice na stranicama 61 i 62 te riješite zadatke u priloženim datotekama u svoje bilježnice. Sve uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

29.5.2020.

5.b razred

Na stranici 40 u čitankama pročitajte ulomak iz igrokaza Pogreška Nine Gojić. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i odgovorite na pitanja u dokumentu. Zadaću uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

6.a razred

Danas nastavljamo vježbati vrste predikata. Riješite zadatke u radnoj bilježnici na stranicama 71 i 72 te ih uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

8.c i d razred

Pročitajte u čitankama na stranicama 50-52 crticu Jedina jabuka Tita Bilopavlovića. Otvorite Word dokument te dopunite interpretaciju djela i odgovorite na postavljena pitanja. Obavljenu zadaću uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

 

28.5.2020.

6.a razred

Pročitajte na stranicama 29-30 u čitankama ulomak Očekivanje Jacqueline Wilson. Popunite zadatke u Word dokumentu (karakterizacija likova je ista kakvu smo radili kod Zbirke maraka Karela Čapeka, dakle Vennov dijagram). Na kraju riješite drugi zadatak na stranici 31 pod podnaslovom „Za samostalan rad“ (pod a, b, c i d). Sve uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

8.c i d razred

U čitankama na stranici 100 nalazi se narodna pjesma Hasanaginica. Pažljivo ju pročitajte te se oslonite na tumač manje poznatih riječi uz tekst kako biste pjesmu bolje razumjeli. Otvorite Word dokument, prepišite i nadopunite bilješke te pažljivo iščitajte detaljna tumačenja likova (te tablice ne prepisujete!); ta tumačenja pomoći će vam u boljem shvaćanju djela. Na kraju Word dokumenta imate pitanja na koja ćete odgovoriti u svoje bilježnice. Zadaću uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

 

27.5.2020.

5.b razred

Danas je rok za predaju lektire, jedan od romana Marka Twaina koji ste izabrali. Molim vas da danas ­svi pošaljete svoje uratke kako bih vam upisao pozitivnu ocjenu, najkasnije do 19:00.

6.a razred

Do sad smo iz gramatike učili o vrstama riječi i njihovim posebnostima (zamjenice i njihove vrste, glagoli i njihova vremena te načini itd.). Danas ćemo napraviti prvi korak pri učenju službe riječi u rečenici – u proučavanju rečenice kao cjeline prvi korak (i jedini ove godine, dalje nastavljamo u sedmom razredu) je naučiti što je predikat i koje su vrste predikata. Za početak pažljivo pogledajte video o predikatu:

https://www.youtube.com/watch?v=AF2cuDbXPAI

Ako želite, možete pogledati još jedan video koji bi vam mogao dodatno razjasniti što to zapravo učimo (zasad ne morate znati što je neoglagoljena rečenica):

https://www.youtube.com/watch?v=-s1YcSHtpiI

U udžbenicima pomno iščitajte lekciju na stranicama 98-101. Prepišite bilješke iz Word dokumenta, zatim u bilježnice precrtajte shematske prikaze iz udžbenika na stranicama 99 i 100 (o vrstama predikata te o imenskom predikatu). Riješite zadatke u Word dokumentu. Sve obavljeno uslikajte i pošaljite na Yammer.

Priloženi dokumenti:
6.a 27.5. Vrste predikata.docx

 

26.5.2020.

5.b razred

U čitankama na stranicama 86-88 nalazi se ulomak Kad knjige udare u glavu iz igrokaza Kristalni zvončići Zlate Kolarić-Kišur. Prije čitanja riješite kratki kviz o bontonu na 86 stranici. Zatim pročitajte ulomak te napišite ime autorice, naslov i prepišite definiciju drame sa stranice 89. U svoje bilježnice zatim riješite zadatke pod drugom, trećom, četvrtom i sedmom točkom. Na kraju napišite primjer kad ste sami postupili kao Darko iz ulomka. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

Nemojte zaboraviti na sutrašnju lektiru!

 

25.5.2020.

5.b razred

Današnji zadatak vježbanje je izražajnog čitanja poezije. Vježbat ćemo na vama poznatoj pjesmi koju smo već interpretirali, a to je Pejzaž Vladimira Vidrića. Podsjećam vas kako se pjesma nalazi u čitankama na stranici 136. Provježbajte čitanje i zatim snimite zvučni zapis svojeg čitanja koji ćete mi poslati u Yammer inbox. Ako imate tehničkih poteškoća u vezi ovog zadatka javite mi se u inbox na Yammer pa ćemo se dogovoriti kako riješiti problem.

6.a razred

Na stranici 27 u čitankama nalazi se pjesma Žubor života Gustava Krkleca. Pažljivo ju pročitajte te detaljno riješite prvih pet zadataka (pod strelicama) pod naslovom „Razgovarajmo o tekstu“ na stranici 28. Zatim poslušajte skladbu Bedricha Smetane Vltava o istoimenoj rijeci u Češkoj:

https://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU

Kad poslušate skladbu napišite svoj doživljaj, kako ste doživjeli oslikavanje rijeke glazbom. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

U 8:30 u učionici će biti objavljeni poveznica i lozinka za provjeru u Testmozu. Prijave nakon tog vremena ne priznajem, budite spremni. Ako netko bude trebao pomoć tijekom provjere, neka mi se javi na Yammeru.

Priloženi dokumenti:
DOP 25.5..docx

 

22.5.2020.

5.b razred

Prisjetit ćemo se jednog načina komunikacije koji se najviše promijenio u moderna vremena, a radi se o pismu. Sve upute za rad nalaze se u priloženom Word dokumentu.

6.a razred

Obradit ćemo više od 1000 godina staru ljubavnu pjesmu kineskog pjesnika Zhang Jiulinga List proljetne vrbe. Pjesmu ćete pronaći na stranici 97 u čitankama. Pozorno ju pročitajte, zatim u bilježnice napišite ime autora (kako vam piše u čitankama), naslov pjesme te riješite zadatke u čitanci na stranici 98 pod prvom, drugom, četvrtom, petom i sedmom strelicom (podnaslov „Razgovarajmo o tekstu“). Pažljivo i detaljno odgovorite na ta pitanja te zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Nastavljamo s ponavljanjem gradiva, dodatni zadatci su vam u priloženim dokumentima. Ne morate ništa slati u Yammer, ali preporučam da mi se javite s riješenim zadatcima kako biste provjerili točnost i vidjeli što treba bolje naučiti i ponoviti. U ponedjeljak u 8:30 objavit ću vam u učionici link na provjeru, kasnije prijavljivanje ne prihvaćam. Prijavljujete se svojim imenom i prezimenom te lozinkom koju ću također poslati u učionicu.

Također, šaljem vam u priloženim Word dokumentima upute za obradu posljednje ovogodišnje lektire. Dobro ih proučite.

 

21.5.2020.

6.a razred

Pročitajte u čitankama na stranicama 32-33 ulomak Zbirka maraka iz priče češkog pisca Karela Čapeka. Otvorite Word dokument, prepišite bilješke i ispunite zadatke. Obavljeno uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

8.c i d razred

Danas i sutra ponavljamo za provjeru gradiva o rečenici. U provjeru ulaze nastavne teme: glagolski prilozi u rečenici, višestruko složena rečenica, izricanje istovremenosti i prijevremenosti u složenoj rečenici te izricanje pogodbe, mogućnosti i želje. Ponavljanje ćemo početi uz pomoć radne bilježnice. Riješite sve što niste od stranice 47 do 58. Zadaću ne morate slikati ni slati na Yammer, ali preporučam da to ipak napravite kako biste dobili povratnu informaciju o točnosti riješenih zadataka.

Priloženi dokumenti:
6.a 21.5. Capek, Zbirka maraka.docx

 

20.5.2020.

5.b razred

Danas ćemo poslušati radioigru Halugica snimljenu prema bajci Vladimira Nazora čiji ulomak ste čitali jučer. Sve upute za rad i zadatci nalaze se u priloženom Word dokumentu.

6.a razred

Vježbat ćemo rečenične i pravopisne znakove. Podsjetite se gradiva o njima u udžbeniku na stranicama 102-109. Riješite sve što možda niste u radnim bilježnicama na stranicama 73-76. Priloženi dokumenti sadrže zadatke za vježbu, sve ih riješite u bilježnice te uslikajte obavljenu zadaću i pošaljite na Yammer.

Najavljujem vam i posljednju lektiru koju morate pročitati, to je Kraljević i prosjak Marka Twaina (na poveznici: https://lektire.skole.hr/knjige/mark-twain/kraljevic-i-prosjak/kraljevic-i-prosjak ). Upute za obradu lektire nalaze se u priloženom Word dokumentu.

 

19.5.2020.

5.b razred

Pročitajte ulomak iz Halugice Vladimira Nazora na stranicama 168 i 169 u čitankama, riješite u bilježnice četvrti i peti zadatak pod podnaslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“ na stranici 169, prepišite u bilježnice definiciju opisivanja i precrtajte umnu mapu. Zatim napravite posljednji zadatak pod podnaslovom „Govorim, pišem, stvaram“ te sve zajedno uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

18.5.2020.

5.b razred

Otvorite svoje čitanke na stranici 96 te pročitajte pjesmu Ruka Zvonimira Baloga. Napišite ime pjesnika i naslov u svoje bilježnice te odgovorite na pitanja u prva četiri zadatka na stranici 97 pod podnaslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“. Prepišite u bilježnice definiciju teme (u crvenom).

Istražite na internetu tko je Louis Pasteur, odakle potječe, čime se bavio te koja su njegova najvažnija i najznačajnija postignuća. U svoje bilježnice pišite bilješke svog istraživanja (svoje bilješke, nemojte prepisivati). Obavljenu zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

6.a razred

U čitankama na stranicama 150-152 pročitajte ulomak Snježane Grković-Janović Posljednje vijećanje na Velebitu. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i ispunite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

U udžbeniku na stranicama 116 i 117 pročitajte i proučite lekciju o problemskom članku. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i ispunite sve zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

U ponedjeljak ću vam poslati link na Testmoz provjeru koju ćete pisati iz gradiva o rečenici koje smo radili prošla dva tjedna. Krajem ovog tjedna ćemo ponavljati za tu provjeru.

 

15.5.2020.

5.b razred

Pročitajte u čitankama na stranicama 93 i 94 ulomak Umjetnici, golubovi i malo plastelina Mladena Kopjara. Odgovorite u bilježnicu na prvih pet pitanja u čitankama pod naslovom „Doživljavam, razmišljam, razumijem“ na stranici 95. Uslikajte zadaću i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Na stranicama 11-13 u čitankama nalazi se pripovijetka Paunaš Tita Bilopavlovića. Pažljivo pročitajte pripovijetku te u bilježnice riješite prvih pet zadataka pod naslovom „Razgovarajmo o tekstu“ na stranici 14. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Pročitajte na stranicama 116-118 dijelove Homerove Ilijade (izvorni dio u stihovima te prepričano u prozi). Otvorite Word dokument te u bilježnice napišite bilješke, dopunite karakterizaciju lika i ispunite ostale zadatke u dokumentu. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

Priloženi dokumenti:
8.c i d 15.5 Homer, Ilijada.docx

 

14.5.2020.

6.a razred

Na stranici 35 u čitankama pročitajte pjesmu ruskog pjesnika Sergeja Jesenjina Pjesma o kuji. U priloženom Word dokumentu nalaze se zadatci i bilješke koje treba dopuniti. Pažljivo sve ispišite u bilježnice te uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Danas ćete pogledati kratki dokumentarni film Druge Zorana Tadića. Film je dostupan na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=lSf51wgKVY4

Kad pogledate film, otvorite stranicu 232 u čitankama, podsjetite se o pojmovima vezanim uz filmsku umjetnost te pažljivo i detaljno odgovorite na pitanja pod podnaslovom „Razgovarajmo o filmu“ na stranici 233. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

13.5.2020.

5.b razred

Vrijeme je za ponavljanje svega što smo naučili o glagolima i glagolskim vremenima. Riješite zadatke u radnoj bilježnici na stranicama 68 i 69 (prezent), 71 (perfekt), 75 (futur) te opće usustavljivanje glagola na stranicama 77 i 78. Radite polako i pažljivo i javite se ako vam neki zadatci nisu jasni. Ispunjenu zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer kad završite tako da vam mogu provjeriti točnost i objasniti ako nešto nije dobro.

U priloženom Word dokumentu imate detaljne upute za obradu lektire koju sam vam ranije zadao.

 

6.a razred

Zadatak za današnji dvosat hrvatskog jezika je napisati znanstvenofantastičnu priču. Upute kako ćete ispuniti taj zadatak nalaze se u priloženom Word dokumentu. Zadatak je za ocjenu!

 

12.5.2020.

5.b razred

Nastavljamo dalje s futurom prvim. Otvorite Word dokument i riješite zadatke u bilježnice (nemojte prepisivati zadatak 4 u bilježnicu!) pa uslikajte zajedno sa zadatcima od jučer i pošaljite u Yammer inbox. Riješite također i stranicu 74 u radnim bilježnicama.

6.a razred

Nemojte zaboraviti na Zoom susret u 11:00 sati. Susret je obavezan, vidimo se!

Priloženi dokumenti:
5.b 12.5. Futur I..docx

 

11.5.2020.

5.b razred

Danas se vraćamo glagolskim vremenima. Ostalo nam je još buduće vrijeme, futur prvi. Futur prvi izražava radnju koja će se dogoditi u budućnosti. Tvorimo ga od nenaglašenog prezenta pomoćnog glagola htjeti i infinitiva. Infinitiv je oblik glagola koji nema ni osobu, ni broj ni vrijeme (čitati, pisati, doći), završava na –ti ili –ći.

Najprije pogledajte videolekciju (ne morate raditi zadatke iz videa):

https://www.youtube.com/watch?v=ZQSg9tlfOBY

Pročitajte u udžbeniku lekciju o futuru prvom na stranicama 92-94, otvorite Word dokument te prepišite bilješke i riješite zadane zadatke. Zadaću ćete slati u utorak kada nastavljamo obrađivati futur prvi. Ako trebate objašnjenja ili biste htjeli provjeriti točnost zadaće, možete mi se javiti u inbox.

6.a razred

Današnji zadatak je interpretativno čitanje, imate vremena do srijede pozabaviti se onim što slijedi, svi detalji nalaze se u priloženom Word dokumentu.

8.c i d razred

Današnja tema je višestruko složena rečenica. Tema nije nimalo jednostavna pa pažljivo i savjesno slijedite današnje upute i izvršavajte zadatke. Najprije pogledajte videolekciju (ne morate ništa pisati ni rješavati zadatke, naputci se ne odnose na vas):

https://www.youtube.com/watch?v=9MGlUtlzD6s

Pažljivo pročitajte lekciju u udžbeniku na stranicama 76-80. Otvorite priloženi Word dokument te prepišite bilješke i riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer. Ako vam nešto nije jasno ili imate poteškoća u rješavanju zadataka javite mi se.

 

8.5.2020.

5.b razred

Pročitajte u čitanci na stranici 182 tekst Bajkoviti muzej, otvorite priloženi Word dokument i ispunite zadatke koji se u njemu nalaze. Zadaću uslikajte i pošaljite u Yammer.

6.a razred

Pročitajte u čitankama na stranicama 156 i 157 ulomak Peta strana svijeta iz romana Psima ulaz zabranjen Melite Rundek, otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i odgovorite na pitanja. Zadaću uslikajte i pošaljite u Yammer.

8.c i d razred

Danas obrađujemo jednu od najvažnijih pjesama u hrvatskoj književnosti, pažljivo slijedite današnji zadatak. Smjernice za rad za današnji dan nalaze se u priloženom Word dokumentu. Pažljivo ispunite zadano, uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

7.5.2020.

6.a razred

Nastavljamo dalje s fantastikom, sada ćemo malo onaj „znanstveni“ dio ostaviti po strani. Pročitajte na stranicama 168-169 ulomak U školi za čarobnjake  iz knjige J.K.Rowling Harry Poter i kamen mudraca. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Današnja tema je izricanje istovremenosti i prijevremenosti u složenoj rečenici. Ako je potrebno podsjetiti se glagolskih vremena u hrvatskom jeziku, možete to učiniti ovdje:

http://gramatika.hr/pravilo/glagolska-vremena/44/#pravilo

Klikom na desni gumb na dnu stranice prelazite na sljedeće glagolsko vrijeme.

Pročitajte lekciju u udžbeniku na stranicama 73-75. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

6.5.2020.

5.b razred

Završili smo s prezentom koji izriče sadašnje vrijeme, sada je na redu perfekt. Perfekt je glagolsko vrijeme koje izriče radnju u prošlosti. Perfekt tvorimo od dvije riječi – pomoćnog glagola biti (sada znate što su pomoćni glagoli) i glagolskog pridjeva radnog. Za početak, pogledajte video (ne morate raditi zadatke iz videa): https://www.youtube.com/watch?v=eiqTf9N69zI

Zatim proučite u udžbeniku od 88. do 91. stranice lekciju o perfektu. Posebnu pažnju posvetite pravopisnom i pravogovornom kutku na stranici 91. Otvorite Word dokument i prepišite si bilješke te riješite zadani zadatak (nemojte prepisivati cijeli tekst!). Bilježnicu uslikajte i pošaljite u Yammer.

Za kraj riješite križaljku na ovoj poveznici: https://wordwall.net/hr/resource/557563

6.a razred

Na stranicama 174-176 pročitajte ulomak Na početku iz znanstvenofantastičnog romana Arthura Clarkea 2001: Odiseja u svemiru. Otvorite Word dokument i prepišite bilješke. Pogledajte scenu iz filma snimljenog po romanu čije ulomke ste čitali:

https://www.youtube.com/watch?v=0ZoSYsNADtY

Ako do sada niste, pogledajte jednu epizodu Zvjezdanih staza na RTL Kockici kao što sam vam u ponedjeljak rekao. U bilježnice trebate ukratko zapisati što se u epizodi događalo te nabrojite najvažnije likove. Likove koji su vam se najviše svidjeli detaljno opišite. Na kraju izdvojite elemente znanstvene fantastike koje ste primijetili u seriji.

Sve zajedno uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

5.5.2020.

5.b razred

Danas nastavljamo s prezentom. Za vježbu odigrajte nekoliko kratkih kvizova, linkovi su ovdje:

https://wordwall.net/hr/resource/556561

https://wordwall.net/hr/resource/556572

https://wordwall.net/hr/resource/556592

Nakon toga u bilježnicu riješite zadatke za vježbu u priloženom Word dokumentu. Sve zajedno od jučer i danas uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

Priloženi dokumenti:
5.b 5.5. Prezent.docx

 

4.5.2020.

5.b razred

Danas prelazimo na prvo glagolsko vrijeme koje ćemo naučiti u hrvatskom jeziku – prezent. Prezent je glagolsko vrijeme koje izriče radnju u sadašnjosti. Otvorite 84. stranicu u udžbeniku i pažljivo slijedite upute za rad u priloženom Word dokumentu. Ne morate slikati zadaću jer nastavljamo sutra s istim gradivom.

6.a razred

Danas nastavljamo s ponavljanjem filmskih izražajnih sredstava. Pogledajte animirani film Najveća budala na svijetu i leteći brod:

https://www.youtube.com/watch?v=9aGySSxTN80

Pronađite primjere za filmska sredstva koja smo naučili i ponavljali (kao i prošli put). Sve što ste napravili od prošlog sata i ovog uslikajte i pošaljite na Yammer.

Upućujem vas da se svaki radni dan na televizijskom programu RTL Kockica u 21:50 emitira znanstveno-fantastična serija Zvjezdane staze: Nova generacija. U idućih nekoliko dana pokušajte, ako je moguće, pogledati barem jednu epizodu te zapisati osnovne događaje i likove koje ste upoznali i koji su vam se najviše svidjeli. O tome ćemo više govoriti u satima koji slijede.

8. c i d razred

Danas radimo izricanje pogodbe, mogućnosti i želje. Za to gradivo moramo ponoviti pogodbeni glagolski način – kondicional. Kako biste se podsjetili, pogledajte video koji o njemu govori:

https://www.youtube.com/watch?v=gIQr_wSKQTY

Zatim pogledajte video današnje lekcije:

https://www.youtube.com/watch?v=L64Vexu5h4E

Pročitajte lekciju u udžbeniku na stranicama 70, 71 i 72. Prepišite bilješke iz priloženog Word dokumenta i riješite zadatke u bilježnicu. Riješite radnu bilježnicu na stranicama 50 i 51.

 

30.4.2020.

6.a razred

Danas ćemo ponoviti filmska izražajna sredstva. Pogledajte video i podsjetite se što ste o tome naučili ove školske godine: https://www.youtube.com/watch?v=Pguk7d7AKXo

Zapišite si osnovne bilješke (ne morate rješavati zadatke na kraju videa). Pogledajte animirani film Čarobnjakov šešir: https://www.youtube.com/watch?v=wXJHcsAab3M

Pokušajte u filmu pronaći primjere za filmska izražajna sredstva koja ste naučili.

8.c razred

Za današnji blok-sat imate dva zadatka. Prvi zadatak je pročitati novelu Pravda Vladana Desnice u čitankama na stranici 221 i 222. Napišite u bilježnice naslov i pisca te odgovorite na drugo i treće pitanje u čitankama pod naslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Pronađite i zapišite ironiju u noveli.

Zatim pogledajte film Ante Babaje Pravda nastao na temelju novele:

https://www.youtube.com/watch?v=_O8HVH-uirk

Pronađite i navedite u filmu elemente groteske.

Na kraju napišite osvrt na film Pravda. Usporedite ga s novelom, navedite sličnosti i razlike te je li vam se više svidio film ili novela. Objasnite zašto. (prisjetite se kako smo pisali osvrt na film Breza). Osvrte uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.d razred

Pročitajte na stranici 15 u udžbeniku pjesmu Dragutina Tadijanovića Školjka. Interpretirajte u bilježnice pjesmu onako kako ste naučili (motivi, pjesničke slike, stilska izražajna sredstva,…). Prisjetite se što je balada i objasnite zašto bismo ovu pjesmu mogli nazvati baladom.

Napišite svoj doživljaj pjesme i problematike koju prikazuje. Razmislite kakvu poruku pjesma šalje i objasnite na koje posljedice rata ona ukazuje. Zadatak uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

29.4.2020.

5.b razred

Danas počinjemo obrađivati novu vrstu riječi – glagole. Podsjetite se što izriču glagoli i u kojem vremenu mogu biti, zatim otvorite priloženi Word dokument i slijedite naputke. Zadaću pošaljite na Yammer.

6.a razred

U udžbeniku na stranici 118 pročitajte priču „Prašnjavko“, a zatim iščitajte sve o sažetom prepričavanju na stranicama 119, 120 i 121. Otvorite Word dokument, zapišite si bilješke i riješite zadani zadatak. Ispunjeni zadatak uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

28.4.2020.

5.b razred

U čitanci na stranicama 34-36 pročitajte ulomak Rad ili igra Marka Twaina. Napišite u bilježnice naslov i pisca te nabrojite likove iz ulomka. Opišite Toma i njegove postupke - kakve osobine prepoznajemo u Tomu, kako se ponaša i osjeća. Zatim otvorite Word dokument i dopunite rad s bilješkama u njemu te odgovorite na dva postavljena pitanja.

Ovaj ulomak uvod nam je u djelo koje ćete pročitati za lektiru. Možete birati između romana Pustolovine Toma Sawyera (odakle je i ulomak iz čitanke) i romana Pustolovine Huckleberryja Finna Marka Twaina. Oba romana nalaze se na https://lektire.skole.hr/lektire-osnovna-skola. Na stranicu se prijavljujete svojim učeničkim korisničkim računom. Dok čitate, pišite bilješke tijekom čitanja. Ako imate pitanja javite mi se.

 

27.4.2020.

5. b razred

Prije čitanja ulomka Kandidat na stranicama 175 i 176 u čitankama, probajte razriješiti šifru na stranici 175 iznad teksta. Kad pročitate tekst, napišite u bilježnice naslov i ime autora, izdvojite likove i mjesto radnje te pronađite primjere za svaku pripovjednu tehniku koju smo naučili (pripovijedanje, opisivanje, dijalog). Na kraju ilustrirajte prostoriju Instituta opisanu u ulomku. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Pročitajte u čitankama na stranici 119 pjesmu Pred Gospodinom Ante Sekulića. Samostalno interpretirajte pjesmu u svojim bilježnicama, zatim otvorite Word dokument i dopunite bilješke detaljima koje niste izdvojili. Odgovorite na pitanja u Wordu, zadaću uslikajte te pošaljite na Yammer.

8.c i d

Pročitajte crticu Šalica kave Ivana Cankara na stranicama 107 i 108 u čitankama, otvorite Word dokument i pažljivo riješite sve zadatke. Ispunjene zadatke uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

24.4.2020.

5.b razred

Otvorite Word dokument i pogledajte zadatke, zatim pročitajte priču u tri dijela Crni Labud Maje Glušac u čitankama na stranicama 146, 146 i 147 te prepišite bilješke i riješite zadatke u dokumentu. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

6. a razred

Pročitajte u čitankama ulomak Harambaša Dubravka Horvatića, otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke te riješite zadane zadatke. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Pročitajte u čitankama pjesmu sv. Franje Asiškog na stranicama 175 i 176 te riješite zadatke u priloženom Word dokumentu. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

23.4.2020.

6.a razred

Pročitajte u čitankama na stranici 52 pjesmu Pejzaž Vladimira Vidrića i interpretirajte je u svoje bilježnice prema smjernicama u priloženom Word dokumentu, zatim nastavite rješavati zadatke te pročitajte i drugi dio pjesme koji ćete također ondje pronaći. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer.

8.c razred

Podsjećam vas na sastanak u 11:00. U učionici u Yammeru dobit ćete sve potrebne informacije za pridruživanje na Zoom.

8.d razred

Podsjećam vas na sastanak u 12:00. U učionici u Yammeru dobit ćete sve potrebne informacije za pridruživanje na Zoom.

 

22.4.2020.

5.b razred

Povodom 22.4., Dana planeta Zemlje, pročitat ćemo jedan tekst koji će nas podsjetiti na naše odgovornosti kao stanovnike ovog našeg planeta. Na stranici 161 u čitanci pronaći ćete tekst Zelena rijeka Jadranke Klepac. Pročitajte tekst te otvorite priloženi Word dokument. Prepišite bilješke te ispunite navedene zadatke. Likovni zadatak uslikajte što bolje možete i pošaljite mi u inbox na Yammeru.

6.a razred

Današnja tema nam je opis otvorenog prostora. Pažljivo u udžbeniku pročitajte lekciju od stranice 125 do stranice 127, otvorite Word dokument i prepišite bilješke u svoje bilježnice te ispunite navedeni zadatak. Sjetite se još jednom koji je danas datum, neka vas to dodatno nadahne na pisanje vaših tekstova. Ispunjeni zadatak uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

21.4.2020.

5. b razred

Pročitajte u čitankama ulomak Kod Paula su neke stvari drukčije na stranicama 63 i 64. Otvorite priloženi Word dokument, prepišite bilješke i riješite zadani zadatak - izdvojite primjere iz teksta za svaku vrstu pripovjednih tehnika. Zadatak uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

KRITERIJI VREDNOVANJA U NASTAVI NA DALJINU

U privitku su kriteriji vrednovanja u nastavi na daljinu, općenito za sve razrede u aktivnosti u nastavi te za osme razrede u pisanim radovima.

 

20.4.2020.

5.b razred

U Yammeru objavljujem rezultate provjere o pridjevima. Tko želi detaljniji izvještaj o svojoj ocjeni neka mi se javi u Yammeru privatnom porukom pa ćemo analizirati pogreške i vidjeti što treba popraviti.

Kao nagradu za lavovski posao koji ste odradili s pridjevima, za danas pogledajte tri epizode Baltazara (linkovi su u nastavku). Pogledajte sve tri epizode te izaberite jednu pa ukratko opišite zašto vam se svidjela.

https://www.youtube.com/watch?v=9QNah2BpgP0

https://www.youtube.com/watch?v=DXKG1UY0aO0

https://www.youtube.com/watch?v=Gw5VqbH7edo

6.a razred

U Yammeru objavljujem rezultate provjere o glagolima te točna rješenja ispita koji ste pisali. Ispišite u bilježnice ispravak onoga što vam nije valjalo. Ako trebate podsjetnik o tome ili imate dodatnih pitanja javite mi se privatnom porukom.

8.c i d razred

Danas upisujemo ocjene iz eseja, tko nije predao ili nije odgovorio na poruke neka to učini što prije.

U četvrtak pišemo provjeru iz riječi i frazema, naći ćemo se na Zoomu pa ćete pisati online ispit. Sve detalje javit ću vam na vrijeme. Ako niste, riješite zadatke za ponavljanje od prošlog tjedna!

Za danas obrađujemo novinarski stil. Pročitajte udžbenik od stranice 102 do stranice 106. Otvorite priloženi Word dokument te prepišite bilješke i riješite zadani zadatak. Obavljeno uslikajte i pošaljite na Yammer.

 

17.4.2020.

5.b razred

Danas u privatne poruke dobivate zadatke za provjeru znanja. Svatko od vas dobit će svoje zadatke koje trebate riješiti i poslati mi do 12:00 sati, dakle do podneva.Tko bude imao problema ili pitanja, neka mi se javi!

6.a razred

Danas se nalazimo na Zoomu u 11:00 kako bismo pisali provjeru iz glagolskih vremena i načina. Dođite na vrijeme! U 11:00 poslat ću vam svima u Zoom link na provjeru i lozinku pomoću koje ćete joj pristupiti. Tko ne uspije iz bilo kojih razloga doći na Zoom neka bude prisutan u Yammer učionici.

8.c i d. razred

Podsjećam vas kako je rok za predaju eseja danas do 22:00. Dobro isplanirajte esej, provjerite ga više puta prije nego ga pošaljete i savjesno napravite ovaj zadatak. Imate još vremena, ali nemojte kasniti s predajom. Tko naiđe na probleme, neka mi se javi!

 

 

16.4.2020.

6.a razred

Šaljem vam linkove s interaktivnim zadatcima o glagolskim oblicima gdje možete provjeriti svoje odgovore. Kad riješite zadatke, na dnu stranice ćete naći opciju „finish“. Kliknite i onda izaberite „check my answers“. Ako imate pitanja, nejasnoća ili tehničkih poteškoća, javite mi se. Budite spremni za sutrašnji susret!

https://www.liveworksheets.com/sx55536ve

https://www.liveworksheets.com/yl55129dq

https://www.liveworksheets.com/lh131085jo

https://www.liveworksheets.com/worksheets/hr/Hrvatski_jezik/Gramatika/Imperativ_xi133695ts

https://www.liveworksheets.com/worksheets/hr/Hrvatski_jezik/Gramatika/Pluskvampefekt_ub129494nu

8.c i d razred

U privitku su upute za zadatak koji se vrednuje. Dobro ih pročitajte i potrudite se samostalno ga napisati. Radove primam do petka navečer, 22:00.

Priloženi dokumenti:
8.c i d 16.4. Esej.docx

 

15.4.2020.

5.b razred

Dolje su linkovi za kvizove i interaktivne zadatke o pridjevima kroz koje ćemo se pripremiti za provjeru. Kad riješite interaktivni listić, kliknite "finish" na dnu posljednje stranice i onda kliknite "check my answers" kako bi ste vidjeli koji su vam odgovori točni. U petak ujutro će svatko od vas dobiti u privatnu poruku u Yammer posebne zadatke o pridjevima koje ćete riješiti i poslati mi nazad do podneva (12:00). Ti zadatci će se vrednovati pa vas molim da mu ozbiljno pristupite. Ako vidite neke prepreke ili probleme obvezno mi se javite unaprijed!

https://www.liveworksheets.com/worksheets/hr/Hrvatski_jezik/Pridjevi/Pridjevi_i_sklonidba,_ponavljanje_ua58785rf

https://www.liveworksheets.com/worksheets/hr/Hrvatski_jezik/Pridjevi/Pridjevi_(odre%C4%91eni_i_neodre%C4%91eni_oblik)_ee91690on

https://www.liveworksheets.com/worksheets/hr/Hrvatski_jezik/Pridjevi/Stupnjevanje_pridjeva_og74052id

https://wordwall.net/hr/resource/1145371/hrvatski-jezik/pridjevi-ponavljanje

6.a razred

Niže imate link na predavanje o povjestici kao književnoj vrsti. Pažljivo poslušajte i pogledajte video. Danas u 11:00 šaljem vam link na Zoom sastanak, molim vas da se odazovete da porazgovaramo.

https://www.youtube.com/watch?v=hWoUMrNnAd8

 

14.4.2020.

5.b razred

Pročitajte u čitanci priču Čajnik H.C.Andersena na stranici 180, iz priloženog Word dokumenta prepišite bilješke i pokušajte riješiti tablicu. Ne morate slati zadaću na Yammer. Ponovite gradivo o pridjevima i pripremite se za vrednovanje!

Priloženi dokumenti:
5.b 14.4.Cajnik, H.C.Andersen.docx

 

9.4.2020.

6.a razred

Danas završavamo s ponavljanjem glagolskih oblika. Riješite zadatke u radnim bilježnicama od stranice 65 do 70. Tamo se nalaze zadatci za ponavljanje glagolskih načina te glagolskih oblika u cijelosti. Javite mi se s pitanjima i nejasnoćama, sve što treba dodatno ću objasniti! Ne morate slati radne bilježnice na Yammer, ali pošalite ako želite provjeru točnosti zadataka što bi vam moglo dobro doći.

8.c i d razred

U priloženim PDF dokumentima nalaze se zadatci za ponavljanje cjeline o riječima i frazemima koju smo obradili iz jezika. Zadatci pokrivaju sve što smo u toj cjelini naučili, riješite ih polako i pažljivo. Ako imate kakvih pitanja ili trebate dodatno objašnjenje gradiva, na raspolaganju sam vam pa se javite u Yammer. Riješene zadatke ne morate slati u Yammer, ali pošaljite ako želite provjeriti točnost nekih ili svih zadataka jer bi vam mogla dobro doći povratna informacija.

 

Svim učenicima želim sretan i blagoslovljen Uskrs!

 

8.4.2020.

5.b razred

Stigli smo i do posljednjeg dana ponavljanja. Ponovite pridjeve uz pomoć priloženog videa:

https://www.youtube.com/watch?v=DoFRnzeHm_Y

Ako želite, poigrajte se kvizovima koje smo i na satu radili, linkovi su vam ovdje:

Vrste pridjeva: https://wordwall.net/hr/resource/554744

Određeni i neodređeni pridjevi: https://wordwall.net/hr/resource/555309

Stupnjevanje pridjeva: https://wordwall.net/resource/557417

            (s desne strane u izborniku imate i „udari krticu (whack-a-mole)“ igru pa možete i to igrati)

Riješite u bilježnicu priložene zadatke u Word dokumentu. Ništa ne morate slati u Yammer, ali uvijek možete pitati za objašnjenje.

6. a razred

Kako je najavljeno, nastavljamo s ponavljanjem. Šaljem vam videolekcije za glagolske načine koje možete pogledati da se podsjetite gradiva:

Imperativ: https://www.youtube.com/watch?v=Fy8GwLEh4d4

Kondicional: https://www.youtube.com/watch?v=gIQr_wSKQTY

Riješite radnu bilježnicu od stranice 57 do stranice 64, dakle usustavljivanje glagolskih vremena te zadatci o imperativu i kondicionalu. Ne morate slati zadatke u Yammer, ali uvijek možete pitati za objašnjenje, a ako želite, mogu vam provjeriti točnost zadataka.

Priloženi dokumenti:
5.b 8.4 Pridjevi - ponavljanje.docx

 

7.4.2020.

5.b razred

Nastavljamo s ponavljanjem pridjeva. Pažljivo riješite zadatke na stranicama 62 i 63 u radnim bilježnicama. Ne morate ih slati na Yammer, ali svakako se javite ako ima nedoumica ili ako su vam potrebna dodatna objašnjenja.

 

6.4.2020.

Dragi učenici,

Ovaj tjedan, kao što vjerojatno već i znate, slijedi nam ponavljanje gradiva koje smo naučili proteklih mjesec dana. Tijekom tjedna pripremat ćemo se za ocjenjivanje koje slijedi nakon Uskrsa pa zato pomno pratite ovu stranicu i pažljivo rješavajte zadatke te vježbajte naučeno gradivo! Upute za današnji dan slijede po razredima:

5.b razred

Danas krećemo s ponavljanjem gradiva o pridjevima. Podsjetite se što smo naučili o vrsti pridjeva, sklonidbi pridjeva, neodređenim i određenim pridjevima te stupnjevanju pridjeva u vašim bilježnicama i udžbenicima. Riješite sve zadatke koje ste možda propustili u radnoj bilježnici od stranice 55 do 61. Sutra nastavljamo dalje, zadaću ne morate slati na Yammer!

6.a razred

Danas krećemo s ponavljanjem gradiva o glagolima – glagolska vremena i glagolske načine. Glagolska vremena smo već ponavljali pretprošle srijede pa će nam to malo olakšati ovaj veliki posao. Ponovite iz bilježnice i udžbenika sva glagolska vremena te riješite zadatke koje niste u radnoj bilježnici od stranice 38 do 56 (stranicu 51 ne morate rješavati, to već radimo u sklopu lektire!). Dolje su vam linkovi na Youtube za sva glagolska vremena, ako želite možete i uz njihovu pomoć ponavljati. U srijedu nastavljamo dalje, zadaću ne morate slati na Yammer!

Prezent: https://www.youtube.com/watch?v=5oDd6R7uNq0

Perfekt: https://www.youtube.com/watch?v=i8MOf_8Gmfw

Imperfekt: https://www.youtube.com/watch?v=-nnuDjb0BSo

Aorist: https://www.youtube.com/watch?v=XXoMpHV3tc4

Pluskvamperfekt: https://www.youtube.com/watch?v=e23MzJDXnt0

Futur I: https://www.youtube.com/watch?v=eQLWuuvdNl8

Futur II: https://www.youtube.com/watch?v=-4eaGj5paSg

8.c i d razred

Danas krećemo s ponavljanjem gradiva o riječima – tvorba riječi, podrijetlo riječi i frazemi te riječi jednaka oblika, a različita značenja. Podsjetite se gradiva uz pomoć bilježnice i udžbenika te riješite sve zadatke koje niste u radnoj bilježnici od stranice 36 do 46. Dolje se nalazi link na videolekciju o riječima jednakog oblika a različitog značenja pa vam i to može pomoći. U četvrtak nastavljamo s ponavljanjem i dodatnim zadatcima, zadaću ne morate slati na Yammer!

https://www.youtube.com/watch?v=JCMbwCvKam4

Priloženi dokumenti:
DOP 6.4..docx

 

3.4.2020.

5.b razred

U srijedu smo gledali lutkarski animirani film Gliša, Raka i Njaka, a sada ćemo pročitati narodnu priču na temelju koje je film izrađen. U čitankama na stranama 166 i 167 nalazi se narodna priča Svijetu se ne može ugoditi. Pročitajte priču, napišite naslov u bilježnicu te prepišite iz čitanke definiciju osnovne misli (ispisana crveno). Odredite i zapišite osnovnu misao ove narodne priče te odgovorite na pitanje je li vam se više svidjela priča ili animirani film. Zadaće ne morate slati na Yammer.

Upute za obradu lektire za iduću srijedu (8.4.) nalaze se u priloženom Word dokumentu.

6.a razred

Radni zadatak opisan je u priloženom Word dokumentu.

8.c i d razred

Pročitajte pjesmu Tina Kolumbića Isus i moja mat na stranici 181 u čitankama. U bilježnice odredite vrstu pjesme te dijalekt kojim je pisana. Opišite lik pjesnikove majke, njezine unutarnje i vanjske osobine prema onome što ste saznali iz pjesme. Odredite osnovnu misao pjesme. Interpretaciju uslikajte i pošaljite na Yammer.

Upute za obradu lektire za idući četvrtak (9.4.) nalaze se u priloženom Word dokumentu. Pazite da otvorite dokument za svoj razred!

 

2.4.2020.

6.a razred

Pogledajte predavanje o glagolskom načinu kondicionalu na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=gIQr_wSKQTY

Pratite pomno predavanje u videu. Možete pisati bilješke u bilježnicu iz videa ili prepisati one koje vam ja dajem u priloženom Word dokumentu, kako god vam je lakše. Probajte riješiti zadatke iz videa, barem usmeno, a obvezno riješite dva zadatka iz Word dokumenta. Pročitajte i lekciju u udžbeniku na stranicama 90-93. Za tvorbu kondicionala potrebni su aorist i glagolski pridjev radni pa ponovite te lekcije iz svojih bilježnica kako bi vam bilo lakše. Uslikajte riješeno i pošaljite na Yammer.

8.c i d razred

Pogledajte online predavanje o Zagrebačkoj školi crtanog filma (ako niste prije dva tjedna):

https://www.youtube.com/watch?v=bvoYJJfIHH8

Ne morate raditi sve zadatke iz videa niti posjećivati stranice. Zapišite si bilješke iz videa od vremena 3:30 do 13:05 (sve zapišite u bilježnice što je na prezentaciji). Pogledajte crtani film Surogat Dušana Vukotića:

https://www.youtube.com/watch?v=zb0PA-TaS4g

Pogledajte crtani film Đavolja posla Zlatka Grgića:

https://www.youtube.com/watch?v=qkefl5Gc06I

Pogledajte crtani film Borivoja Dovnikovića Znatiželja:

https://www.youtube.com/watch?v=S6rD0HMywRc

Đavolja posla i Znatiželju interpretirajte u nekoliko rečenica – pokušajte protumačiti poruku oba crtana filma onako kako ste ih vi razumjeli i napišite svoje dojmove.

Za kraj, pogledajte još Crvenkapicu iz 1954. Prije gledanja crtanog filma obvezno pročitajte opis videa:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7zO3IYuXps

Osvrte na crtane filmove koje ste napisali u svoje bilježnice uslikajte i pošaljite na Yammer.

Priloženi dokumenti:
6.a 2.4. Kondicional.docx

 

1.4.2020.

5.b razred

Pogledajte na Youtube stranici animirani film Gliša, Raka i Njaka Mate Bogdanovića:

https://www.youtube.com/watch?v=fFb7l6s8Zw0

Iz priloženog Word dokumenta ispišite bilješke i napravite zadane zadatke. Uslikajte rad i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Za početak današnjeg rada pročitajte u udžbeniku na stranicama 122-124 o portretu, zatim prepišite bilješke iz priloženog Word dokumenta pod naslovom „Portret“ u bilježnice i riješite zadatke u radnoj bilježnici na stranicama 86-88.

Drugi dio današnjeg rada nalazi se u čitankama – na stranicama 107-109 pročitajte tekst Moj djed Josipa Kozarca. Dok čitate tekst, probajte uočiti obilježja portreta, opisivanja lika, koja ste naučili u prethodnoj lekciji. U priloženom Word dokumentu pod naslovom „Moj djed“ nalaze se bilješke koje trebate prepisati u bilježnicu. Nemojte zaboraviti detaljnije i opširnije ispuniti posljednji zadatak – napišite u nekoliko rečenica svoj dojam, kako ste se osjećali dok ste čitali tekst. Uslikajte bilježnicu i pošaljite na Yammer.

Upute za obradu lektire za iduću srijedu nalaze se u trećem priloženom Word dokumentu. Ako imate kakvih pitanja javite mi se!

 

31.3.2020.

5.b razred

Na stranicama 125 i 126 u čitankama pročitajte tekst Besplatno je Katarine Čeliković, odgovorite u bilježnicu na sva pitanja pod naslovom Doživljavam, razmišljam, razumijem (u četvrtom zadatku ne morate prepričati kraj priče, samo komentirajte zaključak roditelja!) te prepišite definiciju proze u svoje bilježnice. Uslikajte današnji rad i pošaljite u Yammer.

 

30.3.2020.

5.b razred

Pročitajte pjesmu Izvora Oreba Domaća zadaća na stranici 100 u čitankama, otvorite priloženi Word dokument, prepišite iz njega bilješke i riješite pitanja u svoje bilježnice. Bilježnicu uslikajte i pošaljite na Yammer.

6.a razred

Pročitajte pjesmu Miroslave Krleže U predvečerje na stranici 54 u čitankama. Interpretirajte pjesmu prema smjernicama u priloženom Word dokumentu. Po želji možete pjesmu i ilustrirati u svoje bilježnice. Interpretaciju uslikajte i pošaljite na Yammer do srijede.

8.c i d razred

Pročitajte u čitankama pjesmu Antuna Branka Šimića Opomena na stranici 168. Odgovorite na pitanja 2,3,4 i 5 u čitankama pod naslovom „Razgovarajmo o tekstu“. Zatim svojim riječima objasnite značenje pjesme za suvremenog čovjeka, njenu simboliku i poruku. Zadaću uslikajte i pošaljite na Yammer do četvrtka.

 

27.3.2020.

5.b razred

Na stranicama 75 i 76 u čitankama pročitajte djelo Mire Gavrana Morčić, zabilježite si bilješke iz Worda u bilježnice te odgovorite na prva tri pitanja iz čitanke (Doživljavam, razmišljam, razumijem). Promotrite sliku morčića u Word dokumentu te pročitajte više na: https://hr.wikipedia.org/wiki/Mor%C4%8Di%C4%87

Ne morate ništa slikati ni slati na Yammer.

6.a razred

S glagolskim smo vremenima u hrvatskom jeziku završili. Ono što slijedi su glagolski načini. Što je to saznat ćete čitajući prvu lekciju na stranicama 86 i 87 u udžbenicima pod naslovom „Imperativ“. To je ujedno i prvi glagolski način koji ćemo naučiti. Pročitajte udžbenik od stranice 86 do 88, riješite zadatak na stranici 89, također u udžbeniku, prepišite bilješke iz priloženog Word dokumenta te riješite zadatak u bilježnice. Bilježnicu uslikajte i pošaljite na Yammer do ponedjeljka.

8.c i d razred

Slijedi nam ponavljanje naučenog o hrvatskom jeziku u 20. stoljeću. Riješite u bilježnice zadatke iz priloženog Word dokumenta, uslikajte ih i pošaljite na Yammer do ponedjeljka.

 

26.3.2020.

6.a razred

Pročitajte pjesmu Dobriše Cesarića Voćka poslije kiše u čitanci na stranici 75. Prepišite u bilježnicu bilješke iz Word dokumenta i ilustrirajte pjesmu slikom u svoju bilježnicu. Ne morate slati na Yammer.

8.c i d razred

Pročitajte u udžbeniku temu Povijest hrvatskoga jezika od 20. stoljeća str. 12-15. Sažetak lekcije nalazi se u priloženom Word dokumentu (ne morate prepisivati u bilježnice, tko želi može). Riješite radnu bilježnicu str. 9-11. Ne morate slati na Yammer.

 

25.3.2020.

5.b razred

Današnja tema za blok-sat je Hrvatski jezik i dvojezičnost. Pročitajte u udžbenicima lekciju (str.95-99) i prepišite si bilješke u priloženom dokumentu. Riješite zadatke u radnoj bilježnici od strane 83 do 88. Ne morate ništa slikati ni slati na Yammer.

6.a razred

Slijedi ponavljanje glagolski vremena. U privitku su vam zadatci za glagolska vremena koja smo učili proteklih tjedana, a nismo još ponavljali. Zadatke polako radite tijekom tjedna, javljajte mi se s pitanjima u Yammer ako neko glagolsko vrijeme ne razumijete ili trebate dodatna pojašnjenja. Riješene zadatke ne morate slikati ni slati na Yammer.

 

24.3.2020.

5.b. razred

Nastavljamo vježbati stupnjevanje pridjeva. U svoje bilježnice riješite sve zadatke u priloženom Word dokumentu. Nakon toga riješite zadatke od 1. do 5. na stranicama 59 i 60 u radnim bilježnicama. Zadatke uslikajte i pošaljite mi u inbox na Yammer!

Odigrajte i kviz o stupnjevanju pridjeva preko ovog linka: https://wordwall.net/resource/557417

Možete igrati i ostale igre o pridjevima koje smo igrali na satu tako da malo ponovite gradivo ("udari krticu" i slično).

 

23.3.2020.

5.b razred

U udžbeniku na stranicama 78, 79 i 80 pažljivo pročitati i dobro proučiti temu „Stupnjevanje pridjeva“. U bilježnice prepisati sve iz priloženog Word dokumenta, a zatim riješiti zadatak iz udžbenika na stranici 80 (zadatci za samostalan rad) u bilježnice tako što ćete nacrtati tablicu s tri stupca (pozitiv, komparativ, superlativ) i u nju razvrstati pridjeve iz teksta. Danas ne morate slikati i slati svoje radove.

6.a razred

U udžbeniku na stranicama 80-83 pažljivo proučiti temu „Futur drugi“. U bilježnice prepisati sve bilješke i riješiti zadatke iz priloženog Word dokumenta.  Riješiti sve zadatke na stranici 55 u radnoj bilježnici. Bilježnice uslikati i poslati u inbox na Yammer do srijede (25.3.)

8.c i d razred

Pažljivo pročitajte temu „Glagolski prilozi u rečenici“ na stranicama 66-69. Tema nije jednostavna pa joj se dobro posvetite. U priloženom dokumentu nalaze se bilješke koje morate prepisati u svoje bilježnice te zadatci koje također morate riješiti u bilježnicu. Riješene zadatke uslikajte i pošaljite u inbox na Yammer do četvrtka (26.3).

 

20.3.2020.

5.b razred

Pročitati i interpretirati u bilježnice pjesmu Prva rič što sam je čuo Vanje Radauša (čitanka, str. 66). Otvorite priloženi Word dokument za vaš razred, prepišite dodatne bilješke u bilježnicu te riješite zadane zadatke. Napisane pjesme uslikajte i pošaljite u inbox na Yammeru.

6.a razred

Dobro proučite sve o glagolskom vremenu futuru prvom u udžbenicima (str.76-79). Otvorite priloženi Word dokument za vaš razred, prepišite sve bilješke i riješite zadani zadatak. Riješite zadatke 1.,2. i 3. iz udžbenika na stranicama 78 i 79 (u bilježnicu!). Kad sve završite, uslikajte bilježnicu i pošaljite u inbox na Yammeru.

8.c i 8.d razred

Otvorite priloženi Word dokument za vaš razred i slijedite upute koje sadrži.

 

19.3.2020.

6.a razred

Napravite sve zadatke koji su vam zadani tijekom protekla tri dana i pošaljite ih u inbox na Yammer kad ih uslikate, rok je do petka navečer! Pogledajte video o prezentu i ponovite to glagolsko vrijeme (već smo ga obradili): https://www.youtube.com/watch?v=5oDd6R7uNq0

8.c i 8.d razred

Interpretaciju pjesme Dobriše Cesarića "Oblak" koja vam je zadana u ponedjeljak uslikajte i pošaljite u inbox na Yammer. Upute za današnji dan u priloženom su Word dokumentu.

 

18.3.2020.

5.b razred

Pažljivo pročitajte lekciju "Sklonidba pridjeva" na stranicama 75.,76. i 77. u udžbenicima. Riješite zadatak za samostalan rad na stranici 77. u udžbeniku. Prepišite sve iz priloženog dokumenta u bilježnicu i riješite zadani zadatak. Riješite radnu bilježnicu na stranicama 57. i 58.

6.a razred

Pročitati pjesme u čitanci: Tin Kolumbić: Moj harvoski (str.145); Marin Franičević: Sunce nad škojen (str.62); Ivica Jembrih: Bregi (str.66); Miroslav Dolenec Dravski: Ivanjska iskrica (str.56).

Interpretirajte sve pjesme u bilježnicu; zatim napišite svoju vlastitu dijalektnu pjesmu. Tema neka bude zavičajna; oblik pjesme, broj stihova i strofa i rima su slobodni vama na odabir, ali pjesma mora biti na zavičajnom (kajkavskom) dijalektu.

Priloženi dokumenti:
5.b 18.3. - Sklonidba pridjeva.docx

 

17.3.2020.

5.b razred

Pročitati pjesmu Dragutina Domjanića Kaj na str. 154. u čitankama. Interpretirati pjesmu kako smo učili (motivi, pjesničke slike, stilska izražajna sredstva, tema, osnovna misao) te prepisati bilješke i riješiti zadatke u priloženom dokumentu. Stranicu bilježnice uslikati i fotografiju poslati učitelju u inbox (private message) na Yammeru.

6.a razred

Pluskvamperfekt - iščitati sve o pluskvamperfektu u udžbeniku na stranama 72,73,74. Pogledati video o pluskvamperfektu na TV ili na youtubeu: https://www.youtube.com/watch?v=e23MzJDXnt0. Prepisati sve bilješke iz priloženog dokumenta u bilježnicu i riješiti zadane zadatke. Sve obrađeno u bilježnici uslikati i fotografiju poslati učitelju u inbox (private message) na Yammeru.

 

Dragi učenici, ovdje možete pronaći lektire u digitalnom obliku; online nastava = online književna djela za cjelovito čitanje. Kad pročitate zadano djelo, odradite zadatke dogovorene s predmetnim učiteljem. Uživajte u čitanju!

http://lektire.skole.hr/

 

16.3.2020.

6.a razred: Pročitajte pjesmu Mali pot Ivana Gorana Kovačića (str. 64, čitanka), u bilježnicu je interpretirajte kako smo učili (motivi, stilska izražajna sredstva, pjesničke slike, vrsta pjesme, tema, osnovna misao), odredite narječje kojim je pisana te odgovorite na prvo pitanje pod "razgovarajmo o tekstu" naslovom u čitanci na str. 65. Nakon toga, kao što smo radili s prethodnom pjesmom (Moja zemja), prepišite pjesmu u bilježnicu na standardni (književni) jezik.

8.c i 8.d razred: Pročitajte pjesmu Oblak Dobriše Cesarića (čitanka, str.172) te u bilježnice pažljivo i DETALJNO odgovorite na drugo, treće, četvrto i peto pitanje pod "razgovarajmo o tekstu" naslovom na str. 173. Nakon toga poslušajte pjesnika Zrinka Kapetanića (https://www.youtube.com/watch?v=pnW2Z_okse4) te zapišite svoje dojmove njegove izvedbe ove pjesme. Dotaknite se i odabira glazbene podloge njegove recitacije.

5.b razred:  Pogledajte online predavanje (ako niste na TV-u) o komunikaciji putem elektroničkih medija (https://www.youtube.com/watch?v=KjnVyVL7smQ), pratite zadatke u videu i sve riješite u svoje bilježnice.

Priloženi dokumenti:
DOP 16.3..docx

Virtualna učionica

Dragi učenici, gradivo se nalazi u Teams razrednim grupama.

U nastavku su linkovi do virtualnih učionica i razrednih grupa:

5.a                         5.b

5.c                         

6.a                         6.b

6.c                         6.d

7.a                         7.b

7.c                         

8.a                         8.b

8.c


Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Projekti

Erasmus+

eTwinning

Projekti

Projekti

Projekti

Eko škola

e-Škole

Pogledajte TV SPOT!


Tražilica



Arhiva vijesti

Za pregled arhive kliknite na:


Ravnateljstvo civilne zaštite

Ravnateljstvo civilne zaštite
Područni ured civilne zaštite Varaždin
POZIVNI BROJ 112





preskoči na navigaciju