preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
19.6. PETAK

5.c i 5.d - PETAK, 19.6.

Dragi učenici,

evo došli smo i do posljednje zadaće  ovoj nastavnoj godini.

U bilježnicu napišite naslov 19.6. Posljednja zadaća i u navedite mi dvije stvari koje ste naučili ove godine iz povijesti, a koje ćete sugurno dugo pamtiti. Napišite i zašto ste odabrali baš to.

Poslikajte i pošaljite mi do utorka 23.6. do 12h.

Lp

16.6. UTORAK

5.c i 5.d - UTORAK, 16.6.

 

Došli smo do zadnje obrade gradiva u 5. razredu. Danas ćete pročitati jedan tekst o novcu u starom Rimu.

Evo poveznice:

https://povijest.net/povijest-novca-02/

 

Nakon što pročitate, u bilježnicu napišite naslov: 16.6. Novac u starom Rimu

 

Zatim napišite tko je izdavao novac u Rimu i kakvi novac; što je bilo upisano na tom novcu i po svojoj želji napišite još neku zanimljivost o rimskome novcu.

 

Poslikajte i pošaljite do petka 19.6. do 12h.

Lp

 

5.A- 5. B UTORAK 16.6.2020.

Dragi učenici danas ćete malo istraživati o opremi i oružju koje su Rimljani koristili u sukobima.

Otvorite u IZZI digitalnom sadržaju lekciju 5.18.- IZUMI U SLUŽBI RATOVANJA.

Pročitajte tekst i na kraju riješite kviz.

Sretno s rješavanjem kviza! 

LP Andreja Hrženjak

15.6.2020.PONEDJELJAK

5.A- 5. B PONEDJELJAK 15.6.2020.

Dragi učenici danas ćete malo istraživati o povijesti kruha. Otvorite u IZZI digitalnom sadržaju lekciju 5.14.- MALA POVIJEST KRUHA. Pročitajte tekst i na kraju riješite kviz. Sretno s rješavanjem kviza! Oni koji žele mogu isprobati (uz pomoć mama ili baka) ispeći kruh- imate predloženi recept - KRUH INSPIRIRAN EGIPTOM. Ako pokušate želim vam dobar tek :-)

LP Andreja Hrženjak

12.6. PETAK

5.c i 5.d - PETAK (12.6.)

Danas je također dan ponavljanja gradiva. Riješite radnu bilježnicu na str. 83. - 84.

Pošaljite mi slike zadaća do utorka (16.6.) do 12h.

Lp

9.6. UTORAK

5.c i 5.d - UTORAK (9.6.)

Danas je dan ponavljanja gradiva. Riješite radnu bilježnicu na str. 81. - 82.

Pošaljite mi slike zadaća do petka (12.6.) do 12h.

Lp

 

5.A – 5.B 9.6.2020. UTORAK

Danas ćemo govoriti o SEOBI NARODA.

Pročitajte tekst u udžbeniku na strani 158.- 159. i odgovorite na pitanja u  planu ploče.

Plan ploče vam je dolje u priloženim dokumentima.

Odgovore na pitanja poslikajte i pošaljite mi u privatnoj poruci u Yammeru najkasnije do petka 12.6.2020. u 12:00 sati

Lp Andreja Hrženjak

Priloženi dokumenti:
5.a-5.b 9.6.2020.- SEOBA NARODA.docx

8.6.2020.PONEDJELJAK

5.A – 5.B 8.6.2020. PONEDJELJAK

Danas ćemo govoriti o KRIZI RIMSKOG CARSTVA.

Pročitajte tekst u udžbeniku na strani 155.- 157. i odgovorite na pitanja u  planu ploče.

Plan ploče vam je dolje u priloženim dokumentima.

Odgovore na pitanja poslikajte i pošaljite mi u privatnoj poruci u Yammeru najkasnije do petka 12.6.2020. u 12:00 sati

Lp Andreja Hrženjak

5.6. PETAK

5.c i 5.d - 5.6. (petak)

 

Zašto je došlo do Velike seobe naroda i koje su posljedice? Danas ćemo naučiti.

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 158. - 159. 

PREPIŠITE NASLOV U BILJEŽNICU: 5.6. Seoba naroda

PREPIŠITE 5 PITANJA U BILJEŽNICU I ODGOVORITE NA NJIH U BILJEŽNICU. ZATIM POSLIKAJTE I POŠALJITE MI.

 

1. Koja je rijeka dijelila Rimsko Carstvo od Germana?

2. Koji je narod u 4. st. zaprijetio Germanima i tako pokrenuo seobu naroda?

3. Tko je bio najpoznatiji hunski vladar i koji je nadimak imao?

4. Na koje su se dvije skupine podijelili Goti?

5. Što je vandalizam?

 

Prepišite pitanja u bilježnicu, poslikajte i pošaljite mi odgovore do utorka (9.6.) do 12h.

Lp

UTORAK 2.6.

5.c i 5.d - 2.6. (utorak)

 

Nakon nekoliko stotina godina širenja i osvajanja, veliko je Rimsko Carstvo lagano počelo propadati. 

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 155. - 157. 

PREPIŠITE NASLOV U BILJEŽNICU: 2.6. Kriza Rimskog Carstva

ZATIM PREPIŠITE 5 PITANJA U BILJEŽNICU I ODGOVORITE NA NJIH U BILJEŽNICU. ZATIM POSLIKAJTE I POŠALJITE MI.

 

1. U kojim se dijelovima Carstva posebice osjetila kriza?

2. Tijekom vladavine kojega je cara izgrađen  zid dug 117km na sjevernoj granici Carstva?

3. Koji je germanski vojskovođa s prijestolja zbacio zapadnorimskoga cara Romula Augustula?

4. Koje je godine prestalo postojati Zapadno Rimsko Carstvo?

5. U kojem je gradu ostao jedini rimski car?

 

Prepišite pitanja u bilježnicu, poslikajte i pošaljite mi odgovore do petka (5.6.) do 12h.

Lp

 

5.A- 5.B UTORAK 2.6.2020.

Danas ćemo govoriti o RIMSKIM PROVINCIJAMA NA HRVATSKOM PROSTORU.

Pročitajte tekst u udžbeniku strana 151.-154. Nakon što ste pročitali tekst odgovorite na pitanja iz plana ploče. Plan ploče je dolje u priloženim dokumentima.

Otvorite digitalni alat IZZI - RIMSKI SVIJET- GUSARI I TRGOVCI ROBLJEM (5.17). Pročitajte tekst o Gusarima i trgovcima robljem te riješite kviz.

Odgovore na pitanja i rezultat kviza u IZZI-ju mi poslikajte i pošaljite mi na Yammer najkasnije do petka 5.6.2020. u 12:00 sati.

LP Andreja Hrženjak

1.6.2020.PONEDJELJAK

5.A- 5.B PONEDJELJAK 1.6.2020.

Danas ćemo govoriti o RIMSKOJ VLADAVINI I KULTURNOJ BAŠTINI NA HRVATSKOM PROSTORU.

Pročitajte tekst u udžbeniku strana 149.-150. Nakon što ste pročitali tekst odgovorite na pitanja iz plana ploče.

Plan ploče vam je dolje u priloženim dokumentima.

Otvorite digitalni alat IZZI - RIMSKI SVIJET- ILIRI (5.10). Pročitajte tekst o Ilirima i riješite kviz.

Odgovore na pitanja i rezultat kviza u IZZI-ju mi poslikajte i pošaljite mi na Yammer najkasnije do petka 5.6.2020. u 12:00 sati.

LP Andreja Hrženjak

29.5. PETAK

5.c i 5.d - 29.5. (petak)

 

Danas ćemo učiti o narodu Ilira koji su živjeli na hrvatskom prostoru prije dolaska  Hrvata.

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 149. - 154. Nema puno teksta za čitanje jer ima puno slika i dvije karte.

PREPIŠITE NASLOV U BILJEŽNICU: 29.5. Rimska vladavina i kulturna baština na hrvatskom prostoru, 

ZATIM PREPIŠITE 5 PITANJA U BILJEŽNICU I ODGOVORITE NA NJIH U BILJEŽNICU. ZATIM POSLIKAJTE I POŠALJITE.

 

1. Što su radili gusari?

2. Kako se zvala ilirska kraljica?

3. Kako su Rimljani nazvali Ilirik kad su ga podijelili na dva dijela?

4. Koji su bili rimski nazivi za današnje gradove Zadar, Sisak i Vinkovce?

5. Gdje su u današnjoj Varaždinskoj županiji Rimljani imali terme?

 

Prepišite pitanja u bilježnicu, poslikajte i pošaljite mi odgovore do utorka (2.6.) do 12h.

UTORAK 26.5.

5.c i 5.d - 26.5.

Svi znate da se naše pismo zove latinica. Danas ćete naučiti tko ju je prvi koristio. Znate li da su Rimljani pisali drugačijim brojkama nego mi? Vidjet ćete kako su izgledale te brojke.

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 145. - 148. 

PREPIŠITE NASLOV U BILJEŽNICU: 25.5. Kulturna dostignuća Rimljana, ZATIM PREPIŠITE 5 PITANJA U BILJEŽNICU I ODGOVORITE NA NJIH U BILJEŽNICU. ZATIM POSLIKAJTE I POŠALJITE U PRIVATNOJ PORUCI.

 

 

1. Što je to akvedukt?

2. Kako se zove najpoznatija građevina s kupolom i grčkim stupovima u Rimu?

3. Koji je rimski pjesnik napisao epsko djelo Eneida?

4. Zapiši broj 60 rimskim brojevima.

5. Kako su Rimljani nazivali svoja kupališta?

 

Prepišite pitanja u bilježnicu, poslikajte i pošaljite mi odgovore do petka (29.5.) do 12h.

Lp

 

5.A – 5.B 26.5.2020. UTORAK

Danas ćemo govoriti o KULTURNIM DOSTIGNUĆIMA RIMLJANA.
Molim vas da pogledate video lekciju ali ne morate rješavati zadatke iz video lekcije.
Link za video lekciju:

https://www.youtube.com/watch?v=rD-1bX7EQkY&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=16
Obavezno pročitajte tekst u udžbeniku strana 145.-148. koji će vam pomoći u odgovaranju na pitanja.
Rješavat ćete zadatke zadane u planu ploče.
Plan ploče se nalazi dolje u priloženim dokumentima.
Odgovore na pitanja mi poslikajte i pošaljite u privatnoj poruci na Yammeru najkasnije do petka 29.5.2020. u 12:00 sati.

Lp Andreja Hrženjak

25.5.2020.PONEDJELJAK

5.A – 5.B 25.5.2020. PONEDJELJAK

Danas ćemo govoriti o POJAVI I ŠIRENJU KRŠĆANSTVA.
Molim vas da pogledate video lekciju ali ne morate rješavati zadatke iz video lekcije.
Link za video lekciju:

https://www.youtube.com/watch?v=Xopq2JnBB1s&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=16&t=0s
Obavezno pročitajte tekst u udžbeniku strana 141.-144. koji će vam pomoći u odgovaranju na pitanja.
Rješavat ćete zadatke zadane u planu ploče.
Plan ploče se nalazi dolje u priloženim dokumentima.
Odgovore na pitanja mi poslikajte i pošaljite u privatnoj poruci na Yammeru najkasnije do petka 29.5.2020. u 12:00 sati.

Lp Andreja Hrženjak

22.5. PETAK

5.c i 5.d - 22.5. (petak)

 

Današnji sat je sat ponavljanja. Ponovit ćet egradivo o svakodnevnom životu Rimljana i važnosti obitelji za Rimljane. 

Na poveznici imate zanimljiv kviz koji nije za ocjenu, ali pokušajte ga riješiti čim točnije.

Rok je utorak 26.5. do 12h.

https://wordwall.net/hr/resource/2344291/povijest/rimka-obitelj-i-svakodnevni-%c5%beivot

Lp

 

 

UTORAK 19.5.

5.c i 5.d - 19.5. (utorak)

Pogledajte video:

https://www.youtube.com/watch?v=42J1mbdNIiI

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 140. - 144.

Napišite naslov u bilježnicu: 19.5. Religije u rimskoj državi, PREPIŠITE pitanja i odgovorite:

1. Navedi naziv vrhovnog rimskog božanstva.

2. Koja su tri boga činila kapitolijsko trojstvo?

3. Koji je naziv vjere u Isusa?

4. Tko je bio na čelu Crkve?

5. Što je napisano u Milanskome ediktu?

 

Poslikajte i pošaljite do petka (22.5.) do 12h.

Lp

 

5.A – 5.B UTORAK 19.5.2020.

Danas ćemo ponavljati dosad naučeno gradivo o Rimljanima. Riješite obrazac u MICROSOFT FORMSU.

Ponavljanje riješiti najkasnije do petka 22.5.2020. do 12:00 sati.

Klikom ispod na ponavljanje pristupite obrascu.

PONAVLJANJE

 Lp Andreja Hrženjak

18.5.2020.PONEDJELJAK

5.A – 5.B PONEDJELJAK 18.5.2020.

Danas ćemo govoriti o RELIGIJAMA U RIMSKOJ DRŽAVI. Pročitajte tekst u udžbeniku strana 140.-141.

Pogledajte video lekciju na sljedećem linku i popunite plan ploče:

https://www.youtube.com/watch?v=42J1mbdNIiI&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=15&t=0s

Popunjeni plan ploče poslikajte i pošaljite mi u privatnoj poruci na Yammer najkasnije do petka 22.5.2020. u 12:00 sati.

Lp Andreja Hrženjak

PETAK 15.5.

5.c i 5.d - PETAK 15.5.

Pogledajte video:

https://www.youtube.com/watch?v=ABZvbsP_WCU

Pročitajte u udžbeniku str. 136. - 140.

Zapišite naslov u bilježnicu: 15.5. Svakodnevni život Rimljana

PREPIŠITE pitanja u bilježnicu i odgovorite:

1. Kako su stari Rimljani zvali obitelj?

2. S koliko su godina Rimljani postajali punoljetni?

3. Koje su dvije vrline Rimljani isticali kao poželjne?

4. Što su toga i tunika?

5. Što su domus i insula?

 

Pošaljite do utorka 19.5. do 12h. Imate puno vremena i pošaljite zadaće do tog roka.

Lp

UTORAK 12.5. 2020.

5.c i 5.d, UTORAK 12.5.

Danas je sat ponavljanja. 

Riješite zadatke u radnoj bilježnici na str. 69. - 72.

Poslikajte i pošaljite najkasnije do petka (15.5.) do 12h.

Lp

 

5.A -5.B. UTORAK 12.5.2020.

Danas ćemo govoriti o stanovanju Rimljana. Pogledat ćete video lekciju na sljedećem linku:

https://www.youtube.com/watch?v=lNBhz6xvAMY&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=13

Kada gledate video lekciju pronađite odgovore na zadana pitanja. Zadatke iz video lekcije možete rješavati ako želite ali ne u bilježnicu. U bilježnicu odgovorite samo na pitanja koja sam vam ja zadala. Pitanja su vam dolje u priloženom dokumentu: 5.a - 5.b STANOVATI U ANTIČKOM RIMU.

Zadatak najkasnije riješiti i poslati do petka 15.5.2020. u 12:00 sati!!!

LP Andreja Hrženjak

11.5.2020. PONEDJELJAK

5.A – 5.B – PONEDJELJAK 11.5.2020.

Danas ćemo govoriti o SVAKODNEVNOM ŽIVOTU RIMLJANA. Uz pomoć udžbenika (strana 136-137) i video lekcije odgovorite na pitanja u planu ploče.

Link za video lekciju : https://www.youtube.com/watch?v=NaPkiQbbqQA

PLAN PLOČE:

Svakodnevni život Rimljana

  1. Što je bila temelj rimskog društva?
  2. Tko je činio obitelj?
  3. Tko je pater familias?
  4. Koje je imao obaveze?
  5. Tko je mater familias?
  6. Koje je obaveze imala?
  7. Što se očekivalo od mladih Rimljana (dječaka- mladi patricij)?
  8. Što se očekivalo od mladih Rimljanki (djevojčica)?
  9. Što su uzgajali Rimljani?
  10. Opiši odjeću Rimljana? Nacrtaj u svoje bilježnice Rimljana i Rimljanku.

RIJEŠENE ZADATAKE MI POSLIKAJTE I POŠALJITE U PRIVATNOJ PORUCI NA YAMMER najksanije do petka 15.5.2020. u 12:00 sati !!!

LP Andreja Hrženjak

8.5. PETAK

5.c i 5.d - PETAK (8.5.)

Pogledajte video:

https://www.youtube.com/watch?v=3_JFWcUS4JY

Pročitajte gradivo u udžbeniku str.: 132. - 135.

PREPIŠITE pitanja u bilježnicu i odgovorite:

1. Koji je počasni naslov dobio Oktavijan i što to znači?

2. Što je limes?

3. Što je forum?

4. Koji je car naslijedio cara Dioklecijana?

5. Kako je Konstantin nazvao novu prijestolnicu (glavni grad)?

 

Poslikajte i pošaljite mi do utorka (12.5.) do 12h.

Lp

 

5.5.2020. - UTORAK

5.A -5.B - UTORAK 5.5.2020.

Danas ćemo ponavlajti gradivo o Rimskom Carstvu. Riješite zadatke u radnoj bilježnici:

 strana 69. - 23 i 24 zadatak, strana 70. - 26 i 27  zadatak, strana 71. - 29 i 30 zadatak

Otvori aplikaciju IZZI i prouči lekciju RIMSKI SVIJET - ŽIVOT NA LIMESU (5.13) - pogledaj filmiće, pročitaj tekst i na kraju riješi kviz.

Poslikajte rješenja zadatka u radnoj bilježnici i rezultat kviza i pošaljite mi u priovatnoj poruci na Yammeru.

LP Andreja Hrženjak

 

5.c i 5.d - (utorak) 5.5

Pogledajte video:

https://www.youtube.com/watch?v=ABZvbsP_WCU

 

U udžbeniku pročitajte gradivo na str. 129. - 131.

U bilježnicu prepišite pitanja i odgovorite:

1. Što su radili gladijatori?

2. Koji je gladijator poveo ustanak robova?

3. Što je to građanski rat?

4. Tko je sredinom 1. st. pr. Kr. proglašen trajnim diktatorom?

5. U kojoj je državi Kleopatra bila kraljica?

 

Pošaljite zadaće najkasnije do petka (8.5.) do 12h.

Lp

4.5.2020. PONEDJELJAK

5.A - 5.B - PONEDJELJAK 4.5.2020.

Danas ćemo govoriti o Kasnom Rimskom Carstvu i vladavini posljednjih careva (Dioklecijan, Konstantin).

Uz pomoć udžbenika na str. 135 i video lekcije odgovarat ćete na postavljena pitanja.

LINK ZA VIDEO:

https://www.youtube.com/watch?v=3_JFWcUS4JY&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=8&t=117s

Plan ploče je dolje u priloženim dokumentima. Otvorite dokumenat i riješite zadatak.

Popunjeni plan ploče pošaljite mi u privatnoj poruci na Yammeru.

Lp Andreja Hrženjak

 

 

 

 

 

27.-30.4.2020.

5.A - 5.B PONEDJELJAK 27.4.2020.

Molim vas da riješite radnu bilježnicu strana 64.- 66. (od 10 do 17 zadataka).

Poslikajte mi odgovore i pošaljite u privatnoj poruci na Yammeru.

LP učiteljica Andreja Hrženjak7

 

5.A – 5.B UTORAK 28.4.2020.

Danas ćemo govoriti o Rimskom Carstvu i vladavini prvog cara Augusta. Uz pomoć udžbenika na str. 131-133 i video lekcije odgovarat ćete na postavljena pitanja.

LINK ZA VIDEO:

https://www.youtube.com/watch?v=eI9jzO4KC44

Napišite naslov u svoje bilježnice :

RIMSKO CARSTVO (27.g. pr. Kr. - 14.g)

Zatim prepišite pitanja i odgovorite na njih uz pomoć udžbenika i video lekcije.

1. Tko je nakon smrti Cezara preuzeo vlast u Rimu?

2. Što je Oktavijan učinio kako bi održao Republiku?

3. Koju je titulu Senat dodijelio Okatvijanu i što ona znači?

4. Kako se nakon dobivanja titule augustus Oktavijan nazvao?

5. Kako se nazivalo razdoblje vladavine Augusta i zašto?

6. Kako je razdoblje mira utjecalo na razvoj rimskih provincija?
7. Što je August dodijeljivao rimskim provincijama?
8. Objasni politiku „KRUHA I IGARA”.

9. Što je romanizacija?

10. Što je sagrađeno u razdoblju „Rimskog mira”?

11. Što je August dao sagraditi na Dunavu i Rajni?

12. Kako se naziva utvrđena granica u Rimu?

13. Tko su pretorijanci?

14. Kada je umro car August i tko ga je naslijedio?

15. Otvori aplikaciju IZZI – RIM- BITI RIMSKI CAR (5.15)
Zadatak: pročitajte tekst o caru Augustu i u umnu mapu napišite sve njegove titule tj. funkcije
koje je obavljao kao car za vrijeme svoje vladavine
- umna mapa izrađuje se na način da je u sredini mape glavni pojam, a okolo njega upisujemo
ostale pojmove koji se traže
- pojmove pišemo u krugove, pravokutnike ili neke druge oblike (po želji), povezujemo ih
strelicama
- za ljepši izgled umne mape koristimo boje, crteže i dr.

Odgovore poslikajte i pošaljite mi u privatnoj poruci na Yammer.

LP Andreja Hrženjak

 

 

 

5.c i 5.d - 28.4. (utorak)

Pogledajte zanimljiv video o ustroju rimske vojske:

https://www.youtube.com/watch?v=YSFD6TfCO6E&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=5

Pročitajte u udžbeniku str. 127. - 128. i dio na 129. str.

Napišite naslov: 28.4. Osvajanja Rimske Republike i njihove posljedice

PREPIŠITE pitanja u bilježnicu i odgovorite do petka do 12h.

1. Kako se zvala temeljna jedinica rimske vojske?

2. Kako su se zvali vojnici s najviše iskustva?

3. Što je trijumf?

4. Navedi ime kartaškog voskovođe koji je došao s vojskom do samog Rima.

5. Što su to provincije?

 

Lp

20.-24.4.2020.

5.A – 5.B - PONEDJELJAK - 20.4.2020.


U aplikaciji IZZI otvorite RIMSKI SVIJET- PUNSKI RATOVI (5.2) i prouči tekst o punskim ratovima.

Nakon što pročitate tekst u svoje bilježnice prepišite i popunite plan ploče.

Nakon toga riješite kviz o punskim ratovima u aplikaciji IZZI – na dnu stranice o punskim ratovima.

Gotove zadatake (plan ploče i rezultat kviza) mi poslikajte i pošaljite u privatnu poruku na Yammeru.

LP Andreja Hrženjak

 

5.A – 5.B - UTORAK - 21.4.2020.

Uz pomoć teksta u udžbeniku na starni 129.-131. popunite plan ploče: PROMJENE UVJETOVANE RIMSKIM OSVAJANJIMA.

Plan ploče se nalazi na dnu stranice u priloženim dokumentima. 

U Izzi aplikaciji otvorite sadržaj RIMSKI SVIJET- 5.3 GLADIJATORI- pročitajte tekst, pogledajte video i na kraju riješite kviz.

Popunjeni plan ploče i rezultat kviza pošaljite mi u privatnoj poruci na Yammeru.

LP Andreja Hrženjak

 
 
5.c i 5.d Razvoj i obilježja Rimske Republike - 21.4.
 
Biste li vi htjeli biti kralj/kraljica pa da vladate do kraja života? Je li Hrvatska krajevstvo ili republika? Danas ćemo naučiti razliku između kraljevstva i republike, ali i prostor Apeninskog polutoka i Rima.
 
Pročitajte tekst u udžbeniku str. 122. - 126.
Pogledajte video:
 
U bilježnicu zapišite naslov: 21.4. - Razvoj i obilježja Rimske Republike
 
Zatim PREPIŠITE PITANJA i uz pomoć udžbenika str. 122. - 126. odgovorite na sljedeća pitanja:
 
1. Koliko je kraljeva vladalo Rimom?
2. Tko je uz kralja još sudjelovao u vlasti?
3.Što je postao Rim 509. pr.Kr?
4. Kako su se zvali najvažniji rimski državni službenici u vrijeme Republike?
5. Na koje se dvije skupine dijelilo rimsko stanovništvo?
6. Kako se zvao najstariji rimski zakonik?
 
Pošaljite mi u poruku na yammeru do petka do 12h.
Lp
 
 
 
5.c i 5.d - 24.4. 
 
Nakon 2 sata obrade gradiva o nastanku Rima i ustroju države, danas imate ponavljanje preko kviza. Nije za ocjenu, ali potrudite se riješiti čim točnije.
 
 
Lp
 
14. -17. 4. 2020

5. A - 5.B  - 14.4.2020. ZADATAK ZA VREDNOVANJE 
Dragi učenici,
pred vama je zadatak za vrednovanje vašeg znanja. Pažljivo čitajte upute i čim uspješnije riješite zadani zadatak. Riješeni zadatak OBAVEZNO POSLIKATI I POSLATI MI U PRIVATNOJ PORUCI NA YAMMERU. Pazite da slika koju šaljete ne bude mutna. Ovo je zadatak za vrednovanje i mora se detaljno vidjeti što ste napisali/nacrtali.

Ako imate bilo kakavih pitanja vezano na ovaj zadatak i ako naiđete na probleme kontaktirajte me u privatnoj poruci u Yammeru.

ROK ZA PREDAJU ZADATKA JE OD :

14.4.2020. - 20.4.2020. do 12:00 sati.

Upute za zadatak su vam dolje u priloženim dokumentima.

LP Andreja Hrženjak

 

 

 

5.c i 5.d UMNA MAPA - 14.4.2020.

Ovaj je tjedan vrednovanja, a to znači da ćete dobiti ocjene iz zadatka koji sam vam zadao. Imate dosta vremena, do ponedjeljka 20.4. do 12h. U word dokumentu "5.c i 5.d umna mapa" je sve objašnjeno kako ćete napraviti umnu mapu. Napravite ju pažljivo i detaljno i dobit ćete dobru ocjenu. Kad slikate, potrudite se čim ljepšu fotografiju napraviti da mogu pročitati sve što ste napisali i da dobijete više bodova iz svoga rada.

Lp

 

 

5.c i 5.d - Postanak grada Rima - 17.4.

Jeste li posjetili grad Pulu i vidjeli veliku arenu? Znate li tko ju je i kada izgradio? Na ta i slična pitanja ćemo odgovoriti u novoj temi - Rim. 

Pogledajte ovaj video:

https://www.youtube.com/watch?v=nRO5gD7x-Cg&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=3&t=0s

Zatim u bilježnicu napišite naslov i natuknice ( obavezno zapišite datum 17.4.):

Postanak grada Rima - 17.4.

- prema legendi Rim su osnovali blizanci Romul i Rem 753. pr. Kr.

- Rim se nalazi na Apeninskom poluotoku

- Apeninski je poluotok smješten u središnjem dijelu Sredozemnog mora

- stanovnici Apeninskog poluotoka bavili su se uzgojem povrća, voća i žitarica

 

Nakon što prepišiete plan ploče, pošaljite mi poslikano u moju poruku na Yammer do utorka 21.4. do 12hNemojte zaboraviti poslati i umnu mapu koja se ocjenjuje do utorka!

Lp

 

 

 

 

 

 

6.4. - 9.4.2020.

5.A - 5.B PONAVLJANJE (6.4. -9.4.2020.)

 Dragi učenici,

4. tjedan nastave na daljinu predviđen je za vježbanje i ponavljanje nastavnih sadržaja. Ako još niste predali sve zadatke iz prethodna tri tjedna nastave sada možete nadoknaditi svoje zaostatke. U ovom tjednu se pripremate za vrednovanje koje slijedi nakon proljetnog odmora. Molim vas da riješite sve zadatke koji su vam zadani za vježbanje i ponavljanje kako bi i sami vidjeli koliko znate ili koliko još morate učiti. Za sve nejasnoće ili prepreke kod rješavanja zadatka možete me kontaktirati preko privatnih poruka u Yammeru.

 

Želim svima Blagoslovljen Uskrs!
učiteljica Andreja Hrženjak

 

ZADACI ZA PONAVLJANJE:
 

1. Klikom dolje na PONAVLJANJE otvorit će vam se obrazac za ponavljanje gradiva. Kad odgovorite na sva pitanja klikni na POŠALJI.
 Nakon što pregledam odgovore poslat ću vam povratnu informaciju kako ste odgovorili na pitanja u privatnoj poruci na Yammeru.

    PONAVLJANJE

2. Klikom na svaki link (dolje) otvorit će vam se zadaci za ponavljanje. Uživajte u zadacima i pokušajte ostvariti čim bolje rezultate.

https://wordwall.net/hr/resource/1129611/povijest/rim-u-doba-kraljeva-i-republike

https://wordwall.net/hr/resource/1132962/povijest/rim

https://wordwall.net/hr/resource/452835/povijest/rimska-republika-po%c4%8detak-osvajanja

https://wordwall.net/hr/resource/1281788/povijest/po%c4%8detci-rima

LP učiteljica Andreja Hrženjak

    

5.c i 5.d, 7.4 - 9.4.

Dragi učenici,

ušli smo u 4. tjedan nastave na daljinu. Ovaj je tjedan na rasporedu ponavljanje gradiva. Pripremio sam vam kviz na koji odgovorite. Također ponavljajte iz udžbenika i preko videa koje šaljem. Nakon Uskrsa će biti vrednovanje naučenoga.

Kviz:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkbE2pw7rN-lFu8v1Mrw9T1xURUE0WlQyUkZVMkdSUDVFWTM3UVdKUjNNRy4u

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=MkybZlvlbrM

https://www.youtube.com/watch?v=jtgSN4OrZdE

https://www.youtube.com/watch?v=7AAqy9f3c1Y

 

Sretan Uskrs!

30.3. - 3.4. 2020.

5.A - 5.B  PONEDJELJAK - 30.3.2020.

Pročitati tekst u udžbeniku strana 125./126. I odgovori na sljedeća pitanja:
STANOVNIŠTVO RIMA
1. Kako se dijeli stanovništvo u doba Rimskog Kraljevstva?
2. Tko su patriciji , a tko plebejci?
3.Tko su pučki tribuni?
4. Što znači „veto“ i objasni pravo veta?
5. Kako se zove najstariji rimski zakonik i zašto je napisan?

Odgovore na pitanja poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammer. Molim Vas da ne stavljate slike na naslovnicu Yammera!!!

Za ponavljanje gradiva odigrajte igru na priloženom linku :
https://wordwall.net/hr/resource/1046437/povijest/slijepa-karta-stari-rim

LP Andreja Hrženjak

5.A - 5.B  UTORAK  - 31.3.2020.

POGLEDAJTE video lekciju na priloženom linku. Zadatke iz video lekcije ne trebate rješavati. Radite zadatke koji su vam dolje zadani.
https://www.youtube.com/watch?v=YSFD6TfCO6E&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=5

Pročitajte tekst u udžbeniku str. 127./129 i odgovorite na sljedeća pitanja:
RIMSKA VOJSKA:
1. Što je Legija i kako se zovu njeni pripadnici?
2. Tko su veterani?
3. Što je trijumf?
4. Što je decimiranje?
5. Što je logor?

RIMSKA OSVAJANJA:
1. Nakon osvajanja čitavog Apeninskog poluotoka tko je bio novi protivnik
    Rimljana?
2. Kako su Rimljani još nazivali Kartažane?
3. Kako se zvao najvažniji kartaški vojskovođa?
4. Kako je završio sukob između Kartage i Rima?
5. Što su provincije?

Odgovore na pitanja poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammer. Molim Vas da ne stavljate slike na naslovnicu Yammera!!!

LP Andreja Hrženjak

 

5.c i 5.d - 31.3.2020.

Vjerojatno ste svi čuli za Olimpijske igre. Danas ćete naučiti kada su nastale i u kojoj državi.

a) Pročitajte tekst u udžbeniku od 105. - 110. str.

b) Pogledajte video: https://www.youtube.com/watch?v=MkybZlvlbrM  (traje 4 minute)

c) U bilježnicu zapišite naslov i datum zadane zadaće (ne datum kad ste ju vi napisali nego datum kad je ta zadaća po rasporedu). Dakle ovo napišite pod naslov: Svakodnevni život Grka - 31.3.2020.

d) PREPIŠITE PITANJA u bilježnicu i odgovorite:  1. U čast kojega boga su se održavale Olimpijske igre? 2. U kojem su se stoljeću održale prve Olimpijske igre? 3. Tko je obavljao teške poslove? 4. Što su radile žene u Grčkoj (odgovori u jednoj rečenici)? 5. Sa čime su se igrala grčka djeca? 

e) Pošaljite mi sliku bilježnice u privatnu poruku na yammer najkasnije do petka.

 

5.c i 5.d - 3.4.2020. Grčka vjerovanja, kultura, umjetnost i znanost​

Stari Grci su vjerovali u puno bogova. Imali su i puno priča o nastanku svijeta i bogova, njihovim svađama i događajima. Žao mi je što smo na ovakvoj nastavi pa vam ne mogu ispričati neke mitove i legende o gračkim bogovima. No, nešto ćete i sami naučiti danas.

Pogledajte video: https://www.youtube.com/watch?v=jtgSN4OrZdE  

Pročitajte u udžbeniku str. 111. - 115. 

U bilježnicu napišite naslov: 3.4. Grčka vjerovanja, kultura, umjetnost i znanost (napišite i datum 3.4.)

PREPIŠITE pitanja i odgovorite na njih:

1. Koji je bog svima vladao?

2. Napiši ime jednog heroja.

3. Koji je najpoznatiji kip kipara Mirona?

4. Gdje su Grci gledali komedije i tragedije?

5. Što su nastojali objasniti filozofi?

 

Poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammeru.

Lp

23.- 27.3.2020.

RAZRED : 5.a - 5.b (23.-27.3.2020.)
 Ovo su zadaci ZA UČENIKE 5.A I 5.B RAZREDA. Pažljivo pročitajte zadatke koji su zadani i odgovorite na njih:
1. ZADATAK :   

Dolje u  priloženim dokumentima nalazi se plan ploče. Plan ploče prepišite u svoje bilježnice i popunite ga. Plan ploče popunjavajte uz video lekcije Škola za život čiji su linkovi ovdje zadani:
https://www.youtube.com/watch?v=ou4Gaa33nTg&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=2&t=0s

https://www.youtube.com/watch?v=nRO5gD7x-Cg&list=PL9Mz0Kqh3YKrwJmSnDexNrVuvgnNKwgm6&index=2

Popunjeni plan ploče poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammer. Molim Vas da ne stavljate slike na naslovnicu Yammera!!!

2. ZADATAK:
Dolje u  priloženim dokumentima nalazi se plan ploče. Plan ploče prepišite u svoje bilježnice i popunite ga. Plan ploče popunjavajte uz pomoć udžbenika strana 122. – 124.
Popunjeni plan ploče poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammer. Molim Vas da ne stavljate slike na naslovnicu Yammera!!!

NAPOMENA: Molim učenike 5.a i 5.b razreda da pažljivo čitaju i odgovaraju na zadatke koji se odnose na njihov razred , a ne da rade zadatke koji su postavljeni za 5.c i 5.d.
GOTOVE ZADATKE POŠALJITE MI DOKRAJA OVOG TJEDNA!!!!

LP Andreja Hrženjak

 


 24.3.2020. RAZREDI 5.C I 5.D

 

Aleksandrova osvajanja i Helenizam

U udžbeniku pročitajte tekst od 101.-104. str. (Aleksandrova osvajanja i Helenizam) i proučite kartu na 102.str.

Pogledajte video od početka do 2:13 min o Aleksandru. https://www.youtube.com/watch?v=7AAqy9f3c1Y

U kratkim natuknicama u bilježnicu napišite što je po vama najvažnije iz teksta.

Riješite 47. zadatak na 56.str. u r.b.

Poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammeru.

VAŽNO: Pratim i zapisujem tko radi zadaće, a tko ne. 

Lp

 

5.c i 5.d - 27.3.2020.

U bilježnice zapišite naslov Ponavljanje. Zatim PREPIŠITE pitanja u bilježnicu i odgovorite kratkim odgovorima.

1. Koji je naziv rata između Sparte i Atene?

2. Koji je atenski vođa preminuo od strašne zaraze?

3. Kojom je državom zavladao Filip II. u 4. st. pr. Kr.?

4. Kako se zvao sin Filipa II. (naslijedio je Filipa)?

5. Protiv kojeg je velikog carstva Aleksandar Veliki pokrenuo rat?

6. Koji je grad Aleksandar Veliki osnovao u Egiptu?

7. Što je helenizam?

Poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammeru.

Lp

 

5.c i 5.d - 3.4.2020. 3.4. Grčka vjerovanja, kultura, umjetnost i znanost​

Stari Grci su vjerovali u puno bogova. Imali su i puno priča o nastanku svijeta i bogova, njihovim svađama i događajima. Žao mi je što smo na ovakvoj nastavi pa vam ne mogu ispričati neke mitove i legende o gračkim bogovima. No, nešto ćete i sami naučiti danas.

Pogeldajte video: https://www.youtube.com/watch?v=jtgSN4OrZdE  

Pročitajte u udžbeniku str. 111. - 115. 

U bilježnicu napišite naslov: 3.4. Grčka vjerovanja, kultura, umjetnost i znanost (napišite i datum 3.4.)

PREPIŠITE pitanja i odgovorite na njih:

1. Koji je bog svima vladao?

2. Napiši ime jednog heroja.

3. Koji je najpoznatiji kip kipara Mirona?

4. Gdje su Grci gledali komedije i tragedije?

5. Što su nastojali objasniti filozofi?

 

Poslikajte i pošaljite mi u privatnu poruku na Yammeru.

Lp

 

 

 

 

 

 

16.- 20.3.2020.

5.a i b - Pročitati tekst u udžbeniku: 105. - 110. stranica - SVAKODNEVNI ŽIVOT GRKA - naslov napisati u svoje bilježnice

Odgovoriti na pitanja u bilježnicu: Kako su Grci najčešće provodili svoje  vrijeme?

                                                Kakav je položaj robova, a kakav žena u staroj Grčkoj?

                                               Opiši razlike između dječaka i djevojčica u staroj Grčkoj! Da li te razlike postoje i danas? Objasni svoj odgovor!

Uz pomoć digitalne platforme IZZI u digitalnim sadržajima istražiti više o Olimpijskim igrama, odgovoriti na pitanja na vrhu 105. stranice u udžbeniku, te ih također zapisati u svoje bilježnice.

Gotove zadatke poslikati i staviti u vašu virtualnu učionicu, ili meni u poruci, istaknuti ime i prezime.

 

5.c i 5.d  - 17.3.2020.

 

Propast Atene

Pročitajte 97. i 98. stranicu u udžbeniku i proučite kartu na 97. str. Zatim u bilježnicu odgovorite na pitanja na 97. stranici udžbenika (iznad karte desno u zelenom polju).

Također u bilježnicu zapišite naslov Propast Atene i odgovorite na sljedeća pitanja:

1. Koja su se dva polisa suprotstavila u Peloponeskome ratu?

2. U kojem je stoljeću započeo Peloponeski rat?

3. Koliko je dugo trajao rat?

4. Koji je polis pobijedio u ratu?

5. Koji je povjesničar opisao rat?

6. Od koje je bolesti umro Periklo?

 

Na kraju poslikajte svoje odgovore i pošaljite mi u privatnoj poruci u Yammeru.

 

17.3.2020. 5.a i 5.b

Pročitajte tekst u udžbeniku strana 110. – 115. i odgovorite na pitanja u ponuđenoj tablici. Tablicu možete popuniti, isprintati i zalijepiti u svoje bilježnice ili ako nemate printer nacrtajte tablicu ručno te prepišite i odgovorite na  pitanja u svoje bilježnice.

Kad ste obavili zadatak poslikajte svoju tablicu i pošaljite mi ju u INBOKS na YAMMERU (ne stavljati slike na naslovnicu Yammera).

Tablica se nalazi ispod u priloženim dokumentima.

LP
Andreja Hrženjak

 

5.c i 5.d  - 20.3.2020.

 

Uspon Makedonije i Aleksandar Veliki

Pročitajte 99. i 100. stranicu u udžbeniku i u bilježnicu zapišite naslov Uspon Makedonije i Aleksandar Veliki.

Proučite Izvor 13 na 100. str. Zatim u bilježnicu odgovorite POTPUNIM ODGOVORIMA, CIJELOM REČENICOM na pitanja ispod Izvora 13 na 100. stranici udžbenika.

Nakon toga, odgovorite također POTPUNIM ODGOVORIMA, CIJELOM REČENICOM na pitanja na dnu 100. stranice. 

Na kraju poslikajte svoje odgovore i pošaljite mi u privatnoj poruci u Yammeru.

 

Virtualna učionica

Dragi učenici, gradivo se nalazi u Teams razrednim grupama.

U nastavku su linkovi do virtualnih učionica i razrednih grupa:

5.a                         5.b

5.c                         

6.a                         6.b

6.c                         6.d

7.a                         7.b

7.c                         

8.a                         8.b

8.c


Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Projekti

Erasmus+

eTwinning

Projekti

Projekti

Projekti

Eko škola

e-Škole

Pogledajte TV SPOT!


Tražilica



Arhiva vijesti

Za pregled arhive kliknite na:


Ravnateljstvo civilne zaštite

Ravnateljstvo civilne zaštite
Područni ured civilne zaštite Varaždin
POZIVNI BROJ 112





preskoči na navigaciju